Apalachicola - Reisverslag uit Apalachicola, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Apalachicola - Reisverslag uit Apalachicola, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Apalachicola

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

31 Mei 2011 | Verenigde Staten, Apalachicola

Gisteren zijn we na een heerlijk ontbijtje te hebben gehad vertrokken vanuit Pensacola naar Apalachicola. Een mooie route die dwars door de bossen gaat. Dit stuk waar we nu zijn heet de Panhandle en is niet het meest toeristische stuk van Florida. Wij vinden het er erg mooi. De mensen zijn er erg aardig en praten met een leuk "southern" accent. Onderweg komen we heel erg veel kerken tegen. Er zijn stukken bij waar we om de 200 m een weer "a house of god" tegenkomen. En dan met van die Mega borden om het vooral niet te missen. We stoppen maar niet want waarschijnlijk mag ik toch niet meezingen. Na een stuk door de bossen te zijn gereden komen we bij Panama beach bij de kust. De kustlijn is er net zo mooi als in Pensacola. We verheugen ons nu al de de dag van morgen die we deels aan het strand gaan doorbrengen! Zo rond 3 uur komen we in Apalachicola aan. We zijn kennelijk een tijdzone gepasseerd want hier is het plots 4 uur. Het is heerlijk koel in onze kamer. Snel de spullen naar binnen en hup zo het zwembad in. Heerlijk. Na het zwemmen wil Iris dolgraag internetten. Door het tijdverschil loopt ze Tetze op MSN steeds mis. Of wij slapen of Tetze slaapt. Maar nu we weer een tijdverschik van 6 uur hebben en we vroeg in het hotel zijn zou het kunnen lukken. En ja, eindelijk samen on-line. We besluiten in de plaatselijke supermarkt maar es te kijken of ze nog wat lekkers voor ons te eten hebben want Iris krijgen we niet meer mee ergens naartoe. Bij de "Piggly Wiggly" ( hoe bedenken ze zo'n naam voor een supermarkt! ) hebben ze overheerlijke kip! Lekkere aardappelsalade erbij. En een lekkere maiskolf in de magnetron. we hebben heerlijke gegeten. Vandaag eerst Apalachicola bekeken. Een klein stadje maar met erg leuke straatjes en winkeltjes. Daarna zijn we doorgereden naar St George Island waar we heerlijk op het strand hebben gelegen. Zowat een privestrand. Super relaxed dus. Wat een heerlijke zee is het hier. Lekkere temperatuur en mooie golven. Morgen gaan we verder naar Tallahassee.

• 31 Mei 2011 - 22:13

Je Tennismaatje:

Goedemorgen lieve Janny,
    Waar was je ???? We hadden je nodig !
    O , ja aan het strand, of bij piggly wiggly.
    Je wil niet weten wat er allemaal is gebeurd vanavond is Oosterwolde.
    Als je het wilt horen kom dan naar ons etentje dinsdag 21 juni. Locatie nog onbekend.
    XXXX van ons allen.

• 31 Mei 2011 - 22:30

De Boerselaere:

Zo te zien aan de foto's zal het wel niet kloppen, maar bij de weersverwachting staat maar een temperatuur van een graadje of 16 a 17. Dat is vast niet juist. Toch?
    En inderdaad, zelfs die lui met die grote borden willen vast niet dat je mee gaat zingen, dus doe dat dan ook maar niet.
    En sterker, met zulke lui moet je ook helemaal niet mee willen zingen. Zo snel mogelijk voorbij racen naar een lekker stukkie strand en daar van genieten. Veel beter idee.

Nou, de hartelijke groetjes maar weer en blijf genieten van jullie reis!
    Peter (Red Devil)

• 01 Juni 2011 - 05:53

Albertje:

Wat een prachtige foto's. Ik geniet van het verslag van jullie reis. En je moet juist meezingen, misschien wordt je ondekt. Veel liefs voor allemaal. Albertje

• 01 Juni 2011 - 06:40

Theeeeeeeeet:

Pas maar op dat je niet achter zo'n golf verdwijnt !! Kan je amper zien, juh !! Lekker zo'n vroege vakantsje, nog maar paar maandjes wachten. Nou nog veel plezier en mooie tochten maken.

• 01 Juni 2011 - 06:57

Joop En Ilse:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! Ik leef helemaal mee met jullie verslagen, hier ben ik nog nooit geweest, klinkt én ziet er mooi uit. Lekker genieten daar!! Groetjes en liefs van ons!
    Ilse

• 01 Juni 2011 - 08:06

IRSI:

Wow, mooie foto van Iris, zo "nat" is ze niet te herkennen. Wel een nog mooiere meid dan ze al is.
    Als ik je verslagen zo lees krijg ik er zelf ook weer zin in om zoiets te doen. Gaat zeker nog een keer gebeuren. Sieb wil sowieso nog een paar keer naar de States. Waar Iris zo "gewaagd" op de foto staat, is die van jou en James een heel voorzichtige. Jij half bedolven in de golven (lekker veilig) en die van James alleen zijn achterkant. Zijn interessantste kant??? ;)
    Mensen ga nog ontzettend genieten daar en we zien iedere keer weer uit naar jullie reisverslagen. Keep up the good work.
    Kuzzz van Sieb en Irma

• 01 Juni 2011 - 08:48

Jan:

Fijn te lezen dat jullie het erg naar jullie zin hebben en genieten, alleen die EETwinkels lijkt me niet zo goed voor de lijn. Ach, kan't schelen in de vakantie!!!!Hoezo Tetse, met al die mooie Amerikanen in je buurt. Wel goed om je heen kijken Iris!! Heel veel plezier verder en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

• 01 Juni 2011 - 20:43

Feija:

Janny ,wat weer een leuk te lezen reisverslag. Echte stilzitters zijn jullie niet in de vakantie begrijp ik wel. Kijk je wel een beetje uit met het te water gaan, hoge golven enzo.....
    lees graag je volgende belevenissen. veel plezier nog.Liefs Feija