Tallahassee - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Tallahassee - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Tallahassee

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

02 Juni 2011 | Verenigde Staten, Tallahassee

Zodra ik wakker werd eerst mijn mail ff gecheckt om te kijken wat mijn tennisvriendinnen zonder mij hebben gedaan. Ze plagen me wel eens dat ik alles zo probeer te regelen ( tik van mij om alles onder controle te houden. Ieder heeft toch recht op zijn eigen fouten nietwaar? ) Maar nu blijkt dat dat niet helemaal onterecht is. Vergeet 1 van de dames haar schoenen!! En de ander vergeet een goede warming up zodat die met een zweepslag van de baan moet! Beterschap Ellen!! Gelukkig nog een puntje gehaald. Helaas net geen kampioen. Volgend jaar beter.

Vanmorgen de koffers weer in de auto gezet en op naar Tallahassee. De hoofdstad van Florida. Nooit geweten dat Tallahassee nog zo heuvelachig is. Wel grappig om te ontdekken dat er in Florida nog heuvels zijn. Rondom Tallahassee zijn nog een aantal plantages. De meeste plantages zijn verkocht aan de rijken uit het noorden die wilden overwinteren in het zuiden. Wij zijn naar een van de weinig toegankelijke plantages geweest. De Goodwood plantage ligt aan de oostkant van Tallahasse en een groot dank je wel voor de Tom Tom die ons er feilloos heenbrengt. De E 60,00 die Tom gekost heeft hebben we er al lang en breed weer uit! Waarom moet Tom in Europa dan een paar honder Euro kosten vraag je je dan toch af. Als we uitstappen valt de warmt als een heel erg warme deken om ons heen. Het is 94 graden Fahrenheit en dat is 34,5 grade Celsius. Komt direct onze 2e aankoop weer erg goed van pas. De koelbox!! Eerst maar een lekker koud drankje. Elke morgen vult James de koelbox weer met ijs uit de machines die elk hotel heeft. Een koelbox vol met ijsblokjes!! Wordt ik erg blij van...
Als we bij het visitors centrum van de plantage komen worden we hartelijk welkom geheten door 2 super amerikaanse dames. Inclusief de zuurstokroze lippenstift. They are Excited to hear that we are form Holland!! Een van de dames gaat met ons mee naar " the House". Er is nog geen rondleiding maar voor ons openen ze het huis wel. Fantastisch! Nu komen we natuurlijk niet meer onder een uitgebreide rondleiding uit waarin de alleraardigste mevrouw ons de geschiedenis van de plantage verteld. Toch interessanter dan we gedacht hadden. Daarna mogen we op eingen gelegenheid de bijgebouwen ( kitchen, girls house, laundry ) verkennen. Als we alles hebben gezien willen we onszelf belonen op een lekker koud glas Home made Ice tea. Het cafeetje op het terrein is eigenlijk ook gewoon een huisje en in alle kamers staan 3 tafels voor 4 personen. Wij belanden in een kamer waar al 7 dames een feestje vieren. Die James treft het maar weer vanmiddag! We besluiten ook een dagsoep te nemen want wat zout kunnen we wel gebruiken. En wat voor een uiensoep! Tante Marion kan heerlijke uiensoep maken maar deze komt heel erg dicht in de buurt van de uiensoep van Tante Marion. Zalig! Genoeg cultuur voor vanmiddag. Het is zo warm dat we niet meer naar buiten willen. De dames in het cafe hebben ons een prima winkelcentrum aan de hand gedaan. Overdekt en dus met Airco! En Tom weet ook dit bijna direct te vinden. Na wat gewinkelt te hebben eten we nog een superheerlijke kip met nudels. Als we besluiten naar het hotel te gaan vind Iris nog een leuke navelpiercing die natuurlijk gescoord moet worden. Zo rond 6en lekker in het hotel. Valt een beetje tegen deze keer. Geen koelkast, geen zwembad, maar wel een alleraardigste dame die een bakje koffie voor me zet. Nu lekker douchen. Ik zou bijna zeggen en dan lekker vroeg op bed maar de meeste avonden val ik om 9 uur gewoon om. Misschien ook geen wonder want in Nederland is het dan 3 uur. Morgen gaan we naar Clearwater toe. Een rit van ongeveer 4 en een half uur richting het zuiden. Weer lekker terug naar de kust.......

• 02 Juni 2011 - 04:45

Wiep:

hallo luitjes zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin we genieten van jullie reisverslagen en kijken al weer uit naar de volgende liefs van ons

• 02 Juni 2011 - 09:21

Dosi:

Jeetje Iris wat een stoere navelpiercing. Helemaal geweldig. En jullie vermaken je nog steeds uitstekend. Heb gister ook een berichtje gestuurd, maar ik heb iets fout gedaan en ik ben niet eens blond.haha. Hoop dat deze het wel aan komt. kuzz dosi

• 02 Juni 2011 - 10:15

Klazien:

Hoi Janny,

Het ziet er allemaal fantastisch uit. Kom je nog wel terug??

Groetjes,

Klazien

• 02 Juni 2011 - 11:28

Komeetjes:

Hallo Lieverds,

Wat een mooie reisverslagen en prachtige foto's. Zo zijn we er toch nog een beetje bij.

Liefs ons

• 02 Juni 2011 - 11:40

Janny Grotenboer:

Goedemorgen lieve mensen,
    We vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen. Een berichtje uit Nederland is toch fijn. Zit alleen wel met 2 vragen. Dosi?? Is dat Desi Of moet ik me daar iemand andes bij voorstellen? En wie zijn de Komeetjes??
    Heb geen idee?? Groetjes vanuit een warm Tallahassee

• 02 Juni 2011 - 14:31

De Boerselaere:

Goed te vernemen dat jullie je zo goed vermaken. Alleen dan wel weer jammer dat jouw tennisgenoten het zonder jou zo verknallen.

Later...
    Peter (Red Devil)

• 02 Juni 2011 - 16:05

Dosi:

Hey Jantsje weet je niet eens wie wij zijn haha. De afkorting staat idd voor Douwe en Desi . Heeft Irma bedacht.
    Oke, nu weet je in ieder geval wie we zijn. Ik moet jullie ook de groetjes doen van mama en heel veel plezier toewensen. kuzz van ons

• 03 Juni 2011 - 18:18

Bert H Te L:

jullie vermaken je uitstekend.
    Leuke verhalen en mooie foto s.
    fijne voortzetting

groetjes

• 04 Juni 2011 - 10:31

Letisha:

hoi allemaal.
    hoe gaat het ermee?
    ik mis jullie wel hoor!
    vooral de spelletjes met james.
    maar ja wij hebben hier tot nu toe ook wel vermaak in het zuiden van het land.
    mooie piercing hoor iris!! prachtig.
    veel plezier nog! groetjes letisha ( in het zuiden van het land;))

• 04 Juni 2011 - 11:10

Theeeet:

Als ut maar gien wietplantages benne, juh (leuk verslag JannY) en dito foto's.
    Over die piercing zul we het maar nit hewwe (foute vlag) ! sorry, but say it like you wanna say it. Mooi verblijf daar bij die (w...t)plantage, kest woll tietje bliev nit (in Tallahassee, ....... hoe ging dat liedje ook alweer ....... my girl from ...........). Is het nu "crystal clear" of "clearwater"?