Sarasota - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Sarasota - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Sarasota

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

06 Juni 2011 | Verenigde Staten, Naples

Gisteren werden we wakker in het warme Sarasota. We hebben lekker uitgeslapen. Een heerlijke bak vers fruit uit de naastgelegen supermarkt gehaald en die lekker opgepeuzeld. Zo tegen 12en zijn we naar de Sarasota Jungle Gardens gegaan. Een kleine dierentuin maar wel erg leuk om te zien. Bovendien was het redelijk koel onder de bomen. We hebben vandaag allemaal erg veel last van de warmte. In dit park zijn mooie papegaaien ( en broers en zussen van de papegaaiensoort ). Daarnaast vinden we de Flamingo's erg mooi en maakt een hele dikke grote schildpad nog enige indruk. Iris had het al niet op de krokodillen die we morgen hopen te zien in de Everglades maar ik begin haar enigzins te begrijpen. Het zijn toch wel enge beesten van dichtbij. Na een uurtje rondgewandeld te hebben willen we nog wel wat koelte. En dat kan hier prima tijdens het shoppen. De winkels zijn allemaal heerlijk koel. Zo koel dat zelfs James het winkelen bijna leuk begint te vinden. We rijden via wederom ene prachtige brug naar St Armands op een eilandje voor de kust bij Sarasota. Rondom een grote rotonde liggen allemaal winkeltjes. Erg leuk aangelegd en het wandelt er gezellig. Jammer dat de meeste winkels niet voor onze beurs zijn. Iris baalt dat die erg leuke bikini slechts 79 dollar kost. En dan heb je alleen het broekje! Ik vind er nog wel een erg leuke pandora voor aan mijn armband. Het is ondertussen half vier geworden en de zon is nu wat minder heet en dus wordt het tijd om naar het strand te gaan. Afgelopen week is het strand van Siesta Keys uitgeroepen tot het beste strand van de USA. Dat moeten we natuurlijk zelf gaan bekijken. Het zand op het strand is inderdaad prachtig. Hagelwit en erg fijn van structuur. Bijna poedersuiker. Ondanks dat het 35 graden is en de zon de hele dag al staat te bakken kun je er gewoon met blote voeten op lopen. Dat hoef je in Zuid Frankrijk niet te proberen. De zee is ongelooflijk helder en mooi blauw groen van kleur. En zo lekker warm. Maar wij vonden het strand van Clearwater eigenlijk wel zo mooi. Tja, smaken verschillen misschien wel. Na een paar uur op het strand gaan we lekker naar huis.

Vanmorgen voelde Iris zich nog steeds niet echt goed. De warmt misschien toch wel?? Eerst maar weer wat vers fruit voor haar gehaald met wat sportdrank. Iris lekker even liggen en wij mooi de eerst set van Nadal tegen Federer kijken. Daarna op naar Naples. Deze keer maar 2 uurtjes rijden. Binnenkort maar weer eens tanken. En dat is hier niet zo heel erg. Voor een gallon ( 3,78 liter ) betaal je ongeveer 3,60 dollar. En dat is dus ongeveer E 0,67 per liter! Onderweg komen we een supergrote outlet tegen. Nou, daar knapt Iris zienderogen van op! Maar het is erg warm en na een uurtje winkelen nemen we eerst maar een lekker broodje bij de Subway. Daarna door naar het heerlijk koele hotel. Morgen staan de Everglades op het programma.

• 06 Juni 2011 - 08:10

Karel:

Net terug van Frankrijk, zit jij het zand af te kraken, leuk hoor. Vermaak jullie maar!

• 06 Juni 2011 - 09:14

De Boerselaere:

Zal vast wel het gemis van die rooie zijn waar Iris last van heeft. Kan ik mij wel wat bij voorstellen.

• 06 Juni 2011 - 09:50

Jan:

dat wordt straks wel erg saai shoppen in Harlingen, maar fijn te lezen dat jullie erg genieten! Groetjes.

• 06 Juni 2011 - 10:39

IRSI:

Goh wat vervelend nou dat Iris zich (nog steeds) niet goed voelt. Ik was geneigd om me bij De Boerselaere's idee aan te sluiten en te denken dat ze haar vriendje wel heel erg zou missen, maar ik denk dat als jullie haar meer verwennen met outlets oid dat je haar daar al erg mee zou helpen om zich beter te voelen haha) Alhoewel dit weer niet zo goed is voor de portemonnee.
    Mooi weer is fijn maar als het zo verschrikkelijk warm is kun je daar goed last van hebben.
    Wat hebben jullie het toch slecht, hè.
    Heel veel sterkte met de hitte en blijf ons verrassen met je verhalen.
    Greetz and hugs
    Sieb en Irma

• 06 Juni 2011 - 18:37

Feija:

Jullie vermaken je in elk geval prima zo te lezen!! Hoeveel kilometer hebben jullie tot nu toe gehad?? Kijk je uit in de Everglades en als je gaat varen daar ,dan graag handen en voeten binnen boord houden!!!! Liefs Feija

• 06 Juni 2011 - 19:28

Inspecteur Grotenboe:

ha oompje, tante en Iris, wat een leuke verslagen en nog mooiere foto's. Ben oprecht jaloers. Vond de foto met james in het vliegtuig prachtig, heb hardop gelachen :)
    Geniet ervan en ik zie jullie weer in de zomer!! Tjuuussss, Jeroen.

• 07 Juni 2011 - 00:04

Janny Grotenboer:

hihi de winkel van die mooie bikini heb ik onthouden,
    kan ik later als ik rijk ben terugkomen $!
    hmm .. misschien hebben jullie gelijk !

kuss iris