Aangekomen in Columbus Ohio - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Aangekomen in Columbus Ohio - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Columbus Ohio

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

24 Maart 2013 | Verenigde Staten, Columbus

De eerste nacht in de camper is prima verlopen. Ondanks dat het min 5 was hebben we het niet koud gehad. Het enige nadeel is dat op de camping de toiletten en de douches nog niet open zijn. En in onze camper mogen we het water niet gebruiken bij vorst omdat dan de leidingen knappen. We moesten dus erg creatief zijn hoe we dit zouden gaan oplossen. Om een uur of halfacht worden we wakker en maken eerst maar een lekker ontbijtje, inclusief de gebakken eieren. Een goed begin is het halve werk tenslotte. We hoeven geen afscheid van de buren te nemen want die zijn er niet! :-)) We nemen eerst een stuk snelweg richting Cleveland. We rijden door een redelijk vlak gebied met her en der nog wat sneeuw. Het lijkt wel alsof we op wintersport zijn in plaats van dat dit onze zomervakantie is. Bij Norwalk gaan we naar het zuiden richting het Amish gebied van Ohio. Ons eerste reisdoel is de Lehman store in Kidron. Lehman store is een soort van IKEA maar dan met allerlei huishoudelijke apparatuur en landbouwwerktuigen. De Amish maken veel van hun producten zelf en daar hebben ze nog allerlei gereedschap voor nodig waar wij allang afscheid van hebben genomen. Een wastobbe met een wringer, ze hebben het bij Lehman. Kurken in allerlei soorten en maten, ze hebben het bij Lehman. Melkbussen, zuurkool vaten, weckemmers, handnaaimachines, handploegen, houten wielen...yep, ook dat is bij Lehman te koop. We hebben onze ogen uitgekeken. Erg leuk om te zien. We vervolgen onze weg naar Berlin. Althans dat is de bedoeling maar James en Tom Tom zijn vandaag niet de beste vrienden. Om onverklaarbare reden houdt onze Mary haar mond zodat we een paar afslagen missen en door de meest leuke dorpjes komen maar we eigenlijk geen idee meer hebben waar we rijden. Op enig moment wil Mary ons een smalle weg stijl omhoog hebben maar dat leek ons ( mij dus ) geen strak plan. We rijden verder en komen uiteindelijk weer op een onze bekende weg. Het landschap in dit deel van Ohio is nu al mooi maar we kunnen ons voorstellen dat het in de zomer prachtig moet zijn als de heuvels vol staan met allerlei granen. De strak blauwe lucht maakt dat we erg happy verder rijden. De typisch rode boerderijen maken het plaatje compleet. Zo tegen 5 uur rijden we richting Columbus en wederom hebben James en Mary een meningsverschil. Mary wil rechtdoor en James ziet een bord met Columbus dat rechstaf gaat. En dus slaan we af en komen over een erg mooie maar uiterst smalle en heuvelachtige weg waar ik klotsende oksels van krijg maar natuurlijk gaat het helemaal goed. Zo tegen zessen komen we aan bij aunt Jane and uncle Jerry. Heel erg leuk om ze weer te zien. We moeten natuurlijk hun paleis zien. Ze wonen in een mooie villa met genoeg slaapkamers voor de hele familie en een HUGE bos achter het huis. Er wordt lekker indisch eten gehaald en we hebben een gezellig avond waarin de verhalen worden uitgewisseld. Vandaag alleen naar een winkelcentrum geweest. Het is koud, het sneeuwt een paar vlokken en we vinden het wel relaxed om niks te doen. We blijven hier tot woensdag en dan gaan we verder naar Dayton. In Dayton gaan we het grootste museum van militaire vliegtuigen van de USA bekijken. Ik kan niet wachten!! :-))

• 24 Maart 2013 - 23:37

Sietske:

Hoi Janny&rest,

Wat is dit toch leuk allemaal om jullie verslag(en) te lezen.Net of reis ik mee!!Hahahaaa.Wat dat maar waar!
    Jullie hebben het echt naar jullie zin en wens jullie veel plezier!!
    Stay warm!!Brrrrr
    Tot het volgende verslag van jullie avonturen!!
    Doeiiiii

• 25 Maart 2013 - 08:33

Marleen:

Keep it warm babies!!!!! (hier is het niet veel beter by the way)
    We will follow....!!
    Cheers!
    Jack&Leen

• 25 Maart 2013 - 10:49

IrmaSieb:

Lieve familie,
    Wat leuk jullie gevonden te hebben en jullie reisverslagen te lezen. Leuke foto ook gevonden van Jerry in zijn Harlingen shirt. Fijn dat jullie een aantal dagen bij J&J blijven. Kunnen jullie lekker bijkletsen, tenminste.... als Jerry op tijd adem haalt (hahaha). Gelijk erin springen dan hè. We gaan jullie volgen en laten ons verwennen door mooie foto's en spannende verhalen. Heb een hele mooie/fijne tijd in de USA. Kus van ons uit Harderwijk. :-)*

• 25 Maart 2013 - 12:27

Sjoukje:

De groeten en heel veel reisplezier!
    Guyonne, Esperanza, Kees en Sjoukje

• 29 Maart 2013 - 21:24