Vicksburg Verrassend Veelzijdig - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Vicksburg Verrassend Veelzijdig - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Vicksburg Verrassend Veelzijdig

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

04 April 2013 | Verenigde Staten, Vicksburg

Vannacht werd ik om 3 uur al wakker en dat kwam mooi uit want toen kon ik mooi even met Iris bijpraten. Als wij 's morgen wakker worden zit zij vaak op school en als we weer internet hebben dan ligt zij al te slapen.....

Vanmorgen errug relaxed ons ontbijt gemaakt en heerlijk gegeten. Zo tegen half 11 rijden we naar Historical Vicksburg. En wat we hier zien is heel leuk. Het blijft het zuiden dus een beetje een rommeltje is het wel maar ook met erg mooie "oude" gebouwen. Het doet ons een heel klein beetje aan San Francisco denken omdat het ook tegen een heuvel opgebouwd is en we dezelfde soort huisjes zien. We lopen via het oude gerechtsgebouw wat hoog boven alles uitsteekt verder richting de Mississippi. Hier liggen 2 mooie radarboten. We lopen verder door de hoofdstraat naar het Biedenharn Coca Cola Museum. Hier werd in 1890 de cola in de flesjes gedaan. Een niet erg groot museum maar wel leuk om al die oude gereedschappen en spullen te zien. Omdat het tegen lunchtijd loopt besluiten we naar het Vicksburg Militairy Park te gaan om daar een broodje te gaan eten. We hebben tenslotte niet voor niets een keuken aan boord!

Mary stuurt ons via kruip door sluip door naar het park. Nadat we anderhalf uur hebben gereden blijkt dat we via de achteringang zijn binnengekomen. Hierdoor hebben we helaas ook geen intree kunnen betalen. Gratis rondje van 15 mile door dit park. Ook dit park is prachtig aangelegd en overal zie je borden waar de roden tegen de blauwen ( zuiden tegen het noorden ) aan het vechten zijn geweest.

Tussen de heuvels in staan diverse momomenten van de veldheren. Het doet ons veel denken aan Shiloh. Alleen is hier de natuur duidelijk verder en ziet het er allemaal een stuk groener uit. Erg indrukwekkend om te zien. Als je het vergelijkt met Europa is het een soort van Normandie uit de 2e wereldoorlog.

Vanavond eten we lekker noodles met kip en groenten en cashewnoten. Maar snel een warme douche en dan heerlijk smikkelen. Jullie allemaal lekker slapen en tot in Dallas!

• 05 April 2013 - 00:30

Wiep:

jullie gaan maar even uitbuiken van al dat lekkere eten
    ik ga nu op bed lekker slapen
    en tot de volgende keer

• 05 April 2013 - 02:08

Sietske:

Hoi guys,
    Leuk verslag,hoor!Wist niet,dat Dallas,Texas op het programma stond!Geweldig en happy travelling!!Doeiii en wees voorzichtig!

• 05 April 2013 - 08:53

Sieb/Irma:

Tjonge jonge: Vliegtuigjes en Coca cola..... James is vast helemaal in zijn nopjes. Toch wel wat gescoord daar hè.
    Een idee van Sieb: niet willen slapen in een Elvis pyjama, maar mss is een Coca cola pyjama een idee. Moet je een geruststellend gevoel geven (feels like home haha) en als James zich dan een keer "vergist" en hij denkt aan de cola te gaan......... is voor jou ook heel verrassend :-)
    Op naar Dallas daar waar Kennedy is vermoord: blijft toch wel een beetje morbide met zoveel niet meer levenden onder ons, zoals je al eerder schreef.
    Veilige reis en blijf ons boeien met je verhalen.
    Kus van ons voor jullie.