Genieten op Curaco - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Genieten op Curaco - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Genieten op Curaco

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

03 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Een aantal maanden geleden zaten we te dromen over waar we naartoe zouden gaan op vakantie. Een rondreis naar Vietnam leek ons wel erg boeiend. Maar ook de Machu Pichu in Peru willen we graag zien. Alle twee fantastische landen om naartoe te gaan. Door een hectische winter had ik echter veel meer zin om 14 dagen op het strand te liggen dan door de loopgraven van Vietnam te kronkelen, laat staan de Machu Pichu te beklimmen. Gelukkig hielp de KLM ons met de werelddeal weken en zo zaten we met een leuke aanbieding afgelopen zaterdag weer achterin het vliegtuig op weg naar Curaçao! Achterin zijn namelijk de goedkoopste plekken. Keurig op tijd vertrokken we vanaf Schiphol voor de lange vlucht naar Curacao. Maar een dikke pluim voor onze nationale trots. Van begin tot eind een prima verzorging.

Om half twee plaatselijke tijd landen we op Hato Airport. Daar zou onze gastvrouw Gerlinde ons ophalen. Eerst maar snel ff want guldens pinnen. Hoe leuk is dat! Weer betalen met guldens! Maar de pin zei, u krijgt geen geld mee. uw pas is niet goed. Niet getreurd, ik heb nog een pas. Maar ook bij die pas zei het apparaat, we geven u lekker niks mee. Lichte paniek maar gelukkig is daar altijd nog de Credit Card. Omdat ik deze eigenlijk nooit gebruik weet ik de pincode natuurlijk niet meer. dus helaas pindakaas. Dan James zijn pasjes.........eeeeh die heb ik er per ongeluk thuisgelaten zegt mijn lieftallige echtgenoot. Dan maar zonder geld en met pasjes die niet werken op pad! Komt tijd komt raad.

Gerlinde staat al voor ons klaar en we rijden in 10 minuten naar Sint Willibrordus, een klein dorpje midden op het eiland. Gerlinde en haar man Dirk verhuren daar drie blokhutten. Wij zitten in een mooie gele blokhut met rode luiken. Het geheel ziet er erg gezellig uit. Het uitzicht is fantastisch. In de verte zien we de zee met daarvoor de zoutpannen. In deze zoutpannen wonen de flamingo's. Een mooie rode Jeep staat naast het huisje en deze krijgen we er bij. De jakoezie staat al uitnodigend klaar maar die moet nog maar even wachten.

Gerlinde heeft de koelkast gevuld met lekkere broodjes en wat koels te drinken. Ik vraag haar of ze misschien E 50,00 kan wisselen voor guldens. En dat kan ze. pfff gelukkig! Na uitleg van alle apparaten laat Gerlinde ons achter op ons eigen terras. Heerlijk in het windje pak ik mijn laptop om eerst es te kijken wat er met de betaalpas is. Die blijkt op Europa te staan ipv op wereld. Echt een blonde actie van mij denk ik. Ze zijn toch onderdeel van Nederland geweest? Dus Europa?? Geen idee wat ik dacht maar lang leven internetbankieren...twee kruisjes zetten en mijn passen werken ook op Curaçao!

Na maanden van droogte begint het hier zondagochtend op Curacao te regenen. Ik kijk of ik stiekum mijn collega's Groen en Boersen zie want die twee hebben (zelfs in Israel) altijd regen op hun vakantie. Na 10 minuten is het ook alweer droog. Na het ontbijt stappen we in de auto en gaan naar de lokale supermarkt voor de boodschappen. Je kunt hier op Curacao naar de Albert Heijn maar die hebben we in Harlingen wel en ik vind het leuk om dan naar een andere super te gaan. Tot ik de sla zie liggen want daar schieten de tranen van in mijn broek. Een tas gevuld met alleen houdbare spullen wordt voor ons naar de auto gebracht. Misschien een idee om dat in Nederland ook in te voeren want ik vind het wel handig hoor. Op weg naar de volgende super. Deze super heeft werkelijk alles! Zo vinden we ons favoriete drankje Sunny D! En heerlijke soja melk met cocos! Zooo erg lekker. En wederom wordt alles voor ons ingepakt en naar de auto gebracht.

Op de terugweg spotten we de flamingo's. Die kleur is toch zo maf. Net of het niet echt is. Na een paar foto momentjes gaan we richting ons huisje want we willen wel graag in de jakoezie. Wat is dat fijn! Na het boodschappen je te laten zakken in de jakoezie......James es vragen of we thuis niet zo'n ding kunnen krijgen.

Voor het avondeten rijden we naar en tentje wat we onderweg hadden gespot. Ze hebben hier allemaal van die winkeltjes langs de weg met van die tralies ervoor. Hier heel normaal, wij vinden het maar raar eruit zien. Maar goed, we hebben zin in wat eten en dus op zoek naar kip! En deze dame heeft een BBQ voor haar snack winkel staan dus vast ook kip. Alleen de dames spreekt alleen Spaans! ooooooh, op Cuba hebben we wel wat Spaans geleerd maar is wel ver weggezakt! Pollo jaaaaaaaaaaaa dat willen we., geen varken, geen geit en ook geen leguaan! Arroz of papas.....met papas. Met handen en voeten en veel plezier komen we er wel uit! Met een vol buikje rollen we om 9 uur moe ons bedje in.

Vanmorgen weer regen! hahahaha wat is dat toch in dit land. Dus geen strand maar naar Willemstad. Erg leuk om die gekleurde huisjes te zien. De wiebelende pontjesbrug over te lopen. En dan langs de varende markt met veel verse vis en vers fruit. We lopen door verschillende straatjes en komen bi het Wilhelminaplein. Het plein zijn ze aan het restaureren. Ik let weer es niet goed op en zet mijn voet in een stuk waar net beton in is gestort! We lopen maar snel door en komen over 10 jaar wel es terug om te kijken of mijn voet er nog in staat! hahaha

We nestelen ons aan de waterkant op een terras en genieten van het open en dicht gaan van de pontjesbrug en van ons koele drankje. Zo tegen 3en vinden we het welletjes en gaan weer terug om te genieten van de zon en de jakoezie.

Morgen maar een lekker stranddagje!

  • 03 Juni 2014 - 00:51

    Sietske Mccoy-Meyer:

    Hi Janny&James,

    Jullie hebben een heerlijke bestemming uitgezocht,zeg!!!Ben ook al eens een paar weekjes op het eiland geweest!Wat een geweldige vacantie was dat!
    Wens jullie heel veel plezier en altijd zo leuk,je verslag over jullie vacantie avonturen te lezen!
    Liefs,Sietske!

  • 03 Juni 2014 - 03:59

    Ilse:

    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! Geniet ze! Volgens mij zijn jullie het allemaal al zelf heerlijk aan het ontdekken daar maar als jullie nog tips willen dan mail je maar. Cas Abao is in ieder geval een heeeeel mooi strand en volgens mij niet ver van jullie vandaan. Groetjes xxx

  • 03 Juni 2014 - 04:34

    Henk:

    Volgende keer toch maar aruba

  • 03 Juni 2014 - 08:45

    De Boerselaere:

    Toch leuk om te lezen dat je de eerste de beste dag al aan ons denkt. Zal je nu dan eindelijk eens dat regenstokje van ons hebben overgenomen? Hier wordt het het komende Pinkpop weekend namelijk gewoon tropisch warm met een graadje of 30 en volop zon. Althans, dat voorspellen ze nu nog, dus daar houden wij ons nog maar even aan vast.

    Hoe dan ook, ik hoop voor je dat de strak blauwe luchten snel zullen komen en jullie kunnen genieten van heerlijk zonnig weer.

    Later...
    Peter (Red Devil)

  • 03 Juni 2014 - 09:48

    Desi:

    Hey lieve mensjes, wat fijn dat jullie weer zo lekker genieten. Dat heb, met name jij Janny, echt verdiend. Dus neem het er van!! En heel leuk dat je je voetafdruk daar achterlaat. Strakke actie, Janny!

  • 03 Juni 2014 - 18:33

    Albertje:

    Wat leuk om weer mee te genieten van juliie reis. Geweldig. Ik zie uit naar de foto,s.
    Liefs Albertje

  • 03 Juni 2014 - 20:07

    Irma:

    Hey lieverds,
    Wat fijn dat jullie nu al zo genieten, ondanks de regen. Hopelijk is dit van korte duur. de foto's die je hebt genomen zijn werkelijk schitterend. De kleuren spatten er vanaf.
    Een goede beslissing Janny door voor Curaçao te kiezen. Heerlijk relaxen en genieten van al het moois. Onze buren gaan elk jaar in januari en we weten al zo'n beetje hoe mooi het daar is.
    Ik lees je weer, leuk..
    Kus

  • 04 Juni 2014 - 10:52

    Eddy En Karla:

    Bon bini, heerlijk beschreven. Alsof we bij jullie zijn op ons geliefde Curacao. En wat weer een goed idee om je voet daarzo te vereeuwigen. Maar om dan pas na 10 jaar weer terug te gaan. hihi. Vergeet niet naar "The Blue Room" te gaan. Een belevenis om mee te maken.
    En Sheta Boca niet te vergeten de ruwe kust met zijn opspuitende water vooral mooi om foto's te maken.
    Veel plezier skatties en geniet ze.

    Dikke tuut van ons

  • 04 Juni 2014 - 21:21

    Feija:

    Wat weer een heerlijk reisverslag Janny! Geniet lekker van jullie vakantie! En blijf aub schrijven! Zo leuk net als of we erbij zijn! Liefs Feija

  • 06 Juni 2014 - 10:17

    Hanneke:

    Hey goedemorgen vakantiegangers, nu eindelijk even tijd om jullie prachtige en ook grappige reisverslag te lezen... wat schrijf je dat altijd leuk Janny! Mooie foto's, prachtig hutje enz. enz. lekker genieten daar en een lieve groet van John en mij! Dikke tút...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Janny

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 976
Totaal aantal bezoekers 91691

Voorgaande reizen:

27 Februari 2018 - 10 April 2018

He huihuinga whakamiharo i Aotearoa

03 September 2016 - 02 Oktober 2016

Samen rondreizen over Java en Bali

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Từ Bắc vào Nam đẹp Việt Nam

31 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Chillen op Curacao

21 Maart 2013 - 21 April 2013

Van Chicago naar Denver

14 Maart 2012 - 07 April 2012

Cuba........en tres semanas de este a oeste

28 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Back to the usa........Florida

Landen bezocht: