De eerste week is omgevlogen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu De eerste week is omgevlogen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

De eerste week is omgevlogen

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

07 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Morgen zitten we hier alweer een week!! En deze week is omgevlogen. En als je nu vraagt, wat hebben jullie gedaan?? Voornamelijk niks! En dat bevalt ons uitstekend! Het is hier overdag constant 30 graden (of meer!) en in de nacht koelt het behoorlijk af naar 27 graden. Mensen die ons wat langer of beter kennen weten dat wij eigenlijk helemaal niet van dit hele warme weer houden.

Jaaaaaaaaaa, ik hoor de vragen al.....Wat doen jullie dan op dat eiland!! Nou, op Curaçao hebben ze geen deuren en dus waait het daar altijd en overal en dat maakt de temperatuur erg aangenaam. Bovendien is er nog wel es wat bewolking en dat vinden we ook niet erg. In onze slaapkamer hebben we een superstille airco en dus slapen we heerlijk! En deze vakantie was ook bedoeld om niks te doen. Lekker bijslapen en bijkletsen en bijtanken......wat voor "bij dingen" hebben we nog meer? Ze zijn vast van toepassing.

Dinsdag zijn we op aanraden van Ilse naar Cas Abou geweest. Een prachtig strandje op 10 minuten rijden. We hebben ons lekker op een ligbed onder een palmboom genesteld en het genieten kon beginnen. Wat een prachtig helder groen blauw water hebben ze hier! James kon niet wachten en dus snel de snorkelset van Eddy en Karla gepakt en hup het water in! Die zien we voorlopig niet meer terug had ik me al bedacht. Jammer dat hij in zijn haast de oordoppen vergeten is in te doen. Hadden we ook wel een dozijn minder kunnen meenemen.

Ik smeer me maar nog maar es in met factor 30, pak mijn e reader (Moet daar nu wel of geen streepje tussen of is het aan elkaar?? Hersens doen rare dingen in de vakantie) een flesje water, zonnebril op sterkte (want anders kan ik mijn boek op de e reader niet lezen) en ook mij horen ze vandaag niet meer!! Na een dag met slapen, lezen, eten en zwemmen gaan we zo tegen 5en maar weer es naar huis.

Woensdag verloopt al niet veel anders alleen dat we naar een ander strand gaan. We besloten maar meer naar het westen te rijden en de Grote Knip te gaan bezoeken. Schijnt ook een erg leuk strandje te zijn. Onderweg genieten we van het eiland. Hoe meer we naar het westen komen, hoe groener het wordt en dat is toch wel mooier om te zien.

Wij verblijven midden op het eiland en daar is het best wel dor. En omdat de mensen op Curacao echt overal troep neergooien vinden wij dat niet het meest mooie gedeelte.

We zien een bordje met Knip en nemen de afslag. Als we aan het eind aankomen dan zien we een werkelijk prachtig strandje liggen. Maar of dit nu de Grote Knip is?? We maken wat foto's en ik zit alweer in de auto als ik bedenk....Grande Kneppet....Zou dat Grote Knip zijn?? hahahaha, dus wij maar weer uit de auto en hopperdepop de trap naar beneden genomen en vervolgens weer een heerlijk stranddagje te hebben.

Donderdag slapen we lekker uit, lezen wat, gaan es in de jakoezie en zo tegen 3en bedenken we dat we wel ff een rondje willen maken. Geen strand vandaag want ondanks dat we (en ik zeker!) alleen maar in de schaduw zitten zijn we toch nog wel wat verbrand. We gaan eerst naar het kerkje in Sint Willibrord. We zien het altijd in de verte al op de heuvel liggen en dus willen we dat wel es an dichtbij bekijken. Daarna rijden we naar Coral Estate. Coral Estate is een beveiligde woonomgeving waar de meest prachtige huizen staan. Hier verblijven mensen zoals Barry Hay en de van Dijkjes....wie kent ze niet! We vergapen ons aan de mooie optrekjes en de mooie uitzichten. Parkeren onze auto naast een roze hummer en lopen naar de zee........Heerlijk!

Ondertussen denk ik, als je dan al veel geld aan een auto uit wilt geven waarom zou je dat dan aan een Hummer doen als er zoveel mooiere auto's bestaan. Maar oke.....het wordt een Hummer. En dan ook nog in de kleur Roze! Iris zou het vast VET gevonden hebben! hahaha

En vandaag weer een heerlijk strand dagje. Een strand nog dichter bij huis wat luistert naar de naam Daai Booi Baai! Ik heb het niet bedacht. De strandstoelen hier zijn goddelijk! Ja. daar zit verschil in! Je hebt van die witte harde plastic ligbedden. Dar denk je om vier uur......hoe moet ik nu nog gaan liggen? Maar deze zijn zacht van binnen zeg maar......daar kun je de hele dag probleemloos op liggen. SUPER!

Hetzelfde ritueel als de vorige stranddagen herhaald zich dus niet echt spannend. Maar zo rond een uur of half 2 komen er DRIE schoolbussen vol met kinderen op het strand! hahaha, het is wel ineens bere gezellig daar.

Morgen is het 7 juni! De dag dat mijn zwager Frans jarig is. En niet zomaar jarig, nee, hij wordt zeventig! Vanaf Curacao van harte gefeliciteerd Frans! En 2 dagen later is mijn neefje Lars jarig, jij ook alvast van harte gefeliciteerd!!

  • 07 Juni 2014 - 10:08

    Marina:

    Hoi James en Jannie. Heel leuk reisverslag, heerlijk rustig hier op zaterdagochtend en kon het even in alle rust lezen, wel fijn zo'n leventje, sommige mensen hebben het altijd zo. Ik bedoel dan elke dag op het strand liggen. Lijkt mij ook wel wat, hier heb je dus het lanenkaatsen gemist, wel gezellig, maar wel koud en nat geweest, en nu de omslag, dit weekend een hittegolf, we doen niet voor jullie onder. Siebe is aan het zeilen en de jongens zijn niet thuis, ik ga me even lekker douchen en dan ook maar niets doen. Nog een fijne tijd gewenst, gr. Marina en Siebe

  • 07 Juni 2014 - 10:08

    Marina:

    Hoi James en Jannie. Heel leuk reisverslag, heerlijk rustig hier op zaterdagochtend en kon het even in alle rust lezen, wel fijn zo'n leventje, sommige mensen hebben het altijd zo. Ik bedoel dan elke dag op het strand liggen. Lijkt mij ook wel wat, hier heb je dus het lanenkaatsen gemist, wel gezellig, maar wel koud en nat geweest, en nu de omslag, dit weekend een hittegolf, we doen niet voor jullie onder. Siebe is aan het zeilen en de jongens zijn niet thuis, ik ga me even lekker douchen en dan ook maar niets doen. Nog een fijne tijd gewenst, gr. Marina en Siebe

  • 07 Juni 2014 - 11:15

    Desi:

    Hey luitjes,

    Fijn dat jullie zo lekker genieten van het niksdoen. Dat doen wij nu ook, want het wordt vandaag bloody hot. En de dagen daarna voorspellen ze ook nog aardig warm weer. Dus.....je hoort ons ook niet klagen. Vorig weekend zijn we met Irsi op hun boot wezen varen. Heerlijk!!! Op het water is het toch veel mooier dan aan land. En ook zo heerlijk rustig. Maar ja...het is ook nog vroeg in het jaar en de vakanties zijn nog niet begonnen. Vanmiddag fietsen we maar even naar Harlingen. En dan ff bij mam langs. Haydee en Joop zijn er ook. Nou mensjes, lekker genieten en we kijken uit naar jullie volgende verslag. Dikke kus van ons.

  • 08 Juni 2014 - 01:26

    Sietske:

    Hoiiii J&J,
    Heerlijk genieten is dat van jullie reisverslag en de mooie foto's!
    Veel plezier verder en kijk al uit naar jullie volgende verslag!
    Veel liefs uit hot Augusta!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Janny

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 91741

Voorgaande reizen:

27 Februari 2018 - 10 April 2018

He huihuinga whakamiharo i Aotearoa

03 September 2016 - 02 Oktober 2016

Samen rondreizen over Java en Bali

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Từ Bắc vào Nam đẹp Việt Nam

31 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Chillen op Curacao

21 Maart 2013 - 21 April 2013

Van Chicago naar Denver

14 Maart 2012 - 07 April 2012

Cuba........en tres semanas de este a oeste

28 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Back to the usa........Florida

Landen bezocht: