Genieten in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Genieten in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Genieten in Christchurch

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

01 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De afgelopen dagen stonden in het teken van huis poetsen en koffer pakken. Mijn goede rode vriend en collega zal wel weer zeggen, tsjonge jonge, wie ziet dat nu als er nog wat stof in huis ligt. En wat moet je nu allemaal mee! DIe koffer is toch zo klaar :-) Maandagavond hebben we onze katten al naar Sean en Elske gebracht waar ze de komende 6 weken gaan logeren.

En dan is het moment aangebroken waar we al lange tijd naar uitkijken. Onze reis naar Nieuw Zeeland en daar, na een jaar van rondreizen, eindelijk Iris weer knuffelen. Tuurlijk is het jaar snel omgegaan en is met het huidige internet gelukkig veelvuldig contact mogelijk maar je kleine meisjes weer even knuffelen is heel wat anders. En ook nu hoor ik die rooie weer roepen, mens ze is 24! Dat is geen klein meisje meer. Waarom weet ik niet maar Sean is onze grote vriend en Iris ons kleine meisje, ook al is ze 24!

Dus afgelopen dinsdag op weg naar Schiphol waar onze reis dan eindelijk gaan beginnen. We hebben een mooi plekkie op de laatste rij in her vliegtuig en zitten daar mooi samen. Ik ben namelijk altijd degene die in het midden beland maar ik vind het wel prettig om regelmatig even te lopen anders heb ik na 11 uren vliegen een paar benen net as Bessie Turf! Zoals gewoonlijk is de service van Cathay weer prima en na een paar films gekeken te hebben komen we 11 uren later in Hong Kong aan.

Onze reisagent Slobodan van Planet Downunder heeft een heerlijk hotel op de luchthaven (Regal Airport Hotel) voor ons geregeld en dat is ons heel goed bevallen. We kwamen om 8 uur aan en konden zo door naar onze hotelkamer. Lekker even douchen, slapen en wat eten, daar knapt een mens erg van op. Aan het begin van de avond liepen we zo de luchthaven weer op voor de vervolgvlucht naar Christchurch. Het vliegtuig op deze vlucht was maar voor de helft gevuld zodat we alle ruimte hadden en hoewel ik graag naast James zit was dit echt heerlijk! Languit op de stoelen, filmpje erbij, prima te doen.

We werden in Christchurch verwelkomt met een heerlijke temperatuur en het zonnetje erbij. Daar worden we blij van! Ons hotel voor 1 nacht ligt vlakbij het vliegveld gelukkig. De ontzettend gezellige eigenaar komt ons van het vliegveld halen (Airport Palms Motel). Iris komt vannacht om 12 uur pas aan en dan hoeft ze niet zover meer met de taxi. Ik denk dat het geen enkele moeite kost om wakker te blijven maar we gaan zo toch maar even powernap doen.

Morgen gaan we dan de camper ophalen en kan onze rondreis over het zuidereiland beginnen!

• 01 Maart 2018 - 05:11

Ria En Firk:

Hallo wereld reizigers de kop is er af van af nu lekker genieten ik lees mee van uit een fris nederland brrrrrr.

• 01 Maart 2018 - 08:26

Otto En Irene:

Hé skatten. We genieten van jullie reisverslag vanuit Siberisch Harlingen.
    Maak er een onvergetelijke mooie vakantie van!!!

• 01 Maart 2018 - 08:41

Siebe En Marina:

Wat zullen jullie hiervan genieten, we zijn gewoon een beetje jaloers, helemaal met deze kou hier. En wat is dit ook allemaalprachtig voor Iris, een hele fijne tijd toegewenst!

• 01 Maart 2018 - 08:58

IRSI:

Het avontuur kan beginnen en wij zijn heel erg benieuwd wat wij allemaal gaan meemaken door jullie ogen. We laten ons verrassen. Goed te lezen dat de reis voorspoedig is verlopen. Heb het goed met zn allen.

• 01 Maart 2018 - 09:01

Joe En Noor:

Wat geweldig! !!! Het is bijna zover. Die temperatuur wil ik wel met je ruilen, heerlijk toch. Geniet lekker samen en knuffelde met jullie kleine meid.

• 01 Maart 2018 - 09:17

Douwe& Desi:

Super dat de reis goed is verlopen. Nog even en dan jullie "kleine" meisje helemaal plat knuffelen. Geniet samen en we zien jullie reisverslagen tegemoet. Dikke knuffel van ons.

• 01 Maart 2018 - 09:20

Greetje:

Fijn dat jullie weer onderweg zijn!
    Helemaal nu het hier zo bitter koud is.. Bbrr.
    Leuk om jullie weer te volgen en om te lezen of jullie daar zijn waar wij ook zijn geweest.
    Heel veel plezier!!
    Groetjes van ons ..

• 01 Maart 2018 - 09:32

Hanneke:

Lieverds, wat weer een mooi verslag!! We denken aan jullie en gunnen jullie weer een práchtige belevenis. Fijn dat we door de mooie verslagen een beetje met jullie mee reizen! Straks een fantástische ontmoeting met jullie 'kleine' meiske Iris.... liefs van ons

• 02 Maart 2018 - 09:43

Klazien:

Prachtige belevenissen!! Heerlijk om Iris weer te knuffelen. Geniet ervan!! Groetjes, Alex en Klazien

• 02 Maart 2018 - 19:17

Feija Smaal:

Wat heerlijk dat jullie reis is begonnen. Ik weet dat het tot in de puntjes is voorbereidt dus het komt helemaal goed . Lekker genieten samen en met jullie Iris

• 02 Maart 2018 - 20:31

Die Rooie Collega:

Dat huid poetsen voor zo'n reis heb ik echt nooit begrepen, maar goed, dat zal dan wel. Maar dat je je kleine meisje na eenjaar weer even wilt knuffelen snap ik dan weer wel hoor. Geniet ervan zou ik zo zeggen.

Groetjes,
    Peter (Red Devil)

• 02 Maart 2018 - 22:11

Sitie :

Geweldige start! Excited voor jullie! Alle plezier van de wereld voor jullie gewenst!

• 04 Maart 2018 - 15:34

Sietske:

Ahhh,dit eerste verslag zie ik nu pas!!!