Van Lake Tekapo naar Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Van Lake Tekapo naar Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Van Lake Tekapo naar Oamaru

Blijf op de hoogte en volg Janny

04 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Oamaru

De eerste avond in de camper maakt Iris macaroni bolognese voor ons. En ik moet zeggen, ze heeft de afgelopen jaren lekker leren koken want het smaakte super! Na de afwas gaan we een ouderwets potje jokeren. Het doet ons weer denken aan mam. Daar hebben we heel wat centjes en stuivertjes verloren met kaarten tegen de o zo gehaaide oude dametjes. Na 3 potjes zit ik echt te slapen aan tafel en gaan we dan ook maar naar bed. Volgens Iris waren James en ik binnen drie tellen NIET geruisloos in slaap gevallen.

Als we vanmorgen wakker worden is het mistig om ons heen. James en Iris slapen nog en ik maak eerst maar es een kop koffie voor mezelf en ga me es verdiepen in de route van vandaag en waar we zullen gaan slapen. Als James en Iris om half negen wakker worden schijnt de zon inmiddels en kunnen we heerlijk buiten ontbijten. Wat is dit genieten, samen ontbijten in de zon in een prachtige groene omgeving.

Na het ontbijt gaan we op pad. Iris kruipt achter het stuur en we gaan op weg naar Lake Tekapo. We rijden door een groene bergachtige omgeving. Onderweg maken we een paar stops als we mooie vergezichten zien. Bij Lake Tekapo stoppen we bij het beroemde kerkje “Church of the good Shepherd” dat aan de voet van het meer. De zon schijnt over het prachtig helderblauwe meer. De kleur wordt veroorzaakt door rotsmeel wat door de gletsjers wordt aangevoerd. Wat een prachtige omgeving. Het kerkje kunnen we vandaag niet bezoeken want er is een bruiloft. Kan nooit een groot feest worden want volgens ons kunnen er nog geen 10 gasten in de kerk! Iris heeft al besloten dat, mocht ze ooit trouwen, dat niet hier kan want dan kan iedereen die er bij moet zijn niet eens naar binnen!

Na de nodige foto’s gemaakt te hebben gaan we verder, op weg naar Lake Pukaki aan de voet van Mount Cook. Naast de weg zijn grote groene weiden waar echt honderden koeien en schapen aan het grazen zijn. En wij maar denken dat er veel koeien in Nederland zijn. Het zijn dezelfde koeien (althans ze lijken er heeel erg op) als in Nederland maar de kudde is vele malen groter als in Nederland. Rond het middaguur komen we aan bij Lake Pukaki. De camper stallen we op het picknickplaats. En niet zoals bij ons vaste plekjes voor je auto. Nee, hier bij deze heuvelachtige parkeerplek mag je je camper neerzetten zoals jij dat wilt. Iris stalt onze heerlijke camper naast een grote boom waar we heerlijk gaan zitten lunchen. In de zon, uitzicht op het meest blauwe meer wat we ooit gezien hebben, tegen een bergachtige achtergrond en de rust die er heerst. Dit is zo ontzettend fijn!

Met moeite rukken we ons los en rijden in chill tempo richting Oamaru wat aan de oostkust ligt. Jullie wisten natuurlijk wel dat de beroemde schrijfster Janet Frame hiervandaan komt. Eerlijk is eerlijk, ik wist het niet! Wel zijn hier vele blauwe pinguins die na een dag op zee zo halverwege de avond weer aan land komen. Onze camping (Harbour Tourist Park) ligt aan de zee en tegen het stadje aan. Toen we er doorheen reden leek het wel gezellig en dus besluiten we hier twee nachten te blijven.

Straks maar even naar onze blauwe vrienden kijken en dan weer lekker op tijd naar bed. De blauwe pinguin hebben we gespot! Ik had er toch een beetje andere voorstelling van maar dat mocht de pret van het zoeken niet drukken. We sluiten de avond af met wederom een potje ouderwets jokeren.

Als we zondagochtend wakker worden zitten we dik in de mist maar deze trekt al heel snel op. We zien een strak blauwe hemel en willen wel even een stukje lopen. Iris wil lekker uitslapen en dat is ook dikke prima. James en ik lopen zo de plaatselijke triatlon in! Erg leuk om al die zwemmers, fietsers en lopers te zien. We kuieren langzaam richting de Farmers market. We kopen een heerlijk brood en verse aardbeien voor onze lunch. Oamaru blijkt een ontzettend leuk stadje met leuke oude gebouwen en vele leuke winkeltjes. We strunen wat rond en maken de nodige foto’s. We hebben zin in de aardbeien en gaan terug naar onze camper. Vanmiddag lekker van de zon en het mooie uitzicht genieten. Morgen op naar Dunedinn

• 04 Maart 2018 - 08:39

Je Rooie Collega:

Janet Frame, goh dat je dat niet wist zeg. Wie kent haar niet? Duh. Mar wij hebben ook zon en blauwe lucht. Mart om nou hier buiten te gaan zitten is niet echt een goed plan.

Veel plezier nog daar.

Groetjes,
    Peter (Red Devil)

• 04 Maart 2018 - 09:24

Je Buur:

Super: verslag-route-chillen-eten-jokeren-sliepe(met ruis) !! Top foto's !! Jammer dat je niet kunt schaatsen nu

• 04 Maart 2018 - 09:24

• 04 Maart 2018 - 09:25

• 04 Maart 2018 - 10:32

Joe En Noor:

Hoe heerlijk is dat....in de ochtend wakker worden met die prachtige natuur om je heen en er Moet Niets ☆

• 04 Maart 2018 - 13:56

Greetje:

Vergeten jullie de Moeraki boulders niet? Daar zijn jullie bijna .
    Lekker genieten ..

• 04 Maart 2018 - 15:15

Feija:

Super trip maken jullie weer

• 04 Maart 2018 - 15:27

Sietske:

Pfffft,eindelijk....hahahaaaa ik heb jouw eerste verslag net gelezen en dat is altijd meereizen met jullie he???;)Prachtige foto’s En avonturen,maar vooral weer lekker samen zijn en genieten!!
    Enjoy:)

• 04 Maart 2018 - 17:51

Ian En Wiep:

zo lieve mensen ,als we dit zo lezen dan vermaken jullie je prima en hebben jullie het errrrrg gezellig met z,n drietjes.

• 04 Maart 2018 - 19:22

Janny Grotenboer:

Dank jullie wel voor alle leuke reacties! we lezen ze met plezier!

• 04 Maart 2018 - 20:41

Janny Grotenboer:

We gaan zeker langs Moeraku Boulders Greetje! We staan open voor alle leuke tips die je nog voor ons hebt. LOL

• 05 Maart 2018 - 15:13

Herman:

Dat is ontspannen een grote O

• 06 Maart 2018 - 07:18

Froukje:

Wat heerlijk om jullie verslag te lezen. Gewoon genieten!