Santa Clara - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Santa Clara - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Santa Clara

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

09 April 2012 | Nederland, Harlingen

Nadat Cirilo nog een heerlijk bakje koffie voor ons heeft gemaakt nemen we afscheid. We gaan vandaag op weg naar Santa Clara, Een lange rit. De weg naar Havanna gaat prima. Maar in Havanna raken we op enig moment compleet het spoor bijster. Geen borden, geen straatnamen, het wordt een hele klus. Op enig moment rijden we langs het vliegveld. Dat is niet de juiste weg maar nu weten we wel weer waar we zijn. Na nog een aantal keren vragen vinden we de juiste weg. We zien het restaurant "Dona Iris". Dat kan alleen maar goed zijn. De snelweg naar Santa Clara is een redelijk goede weg. Een 6 baans snelweg die voornamelijk gebruikt wordt door paard en wagens, ossen en wagens, varkens, kippen, fietsers, ezels, honden en een verdwaalde auto. De omgeving is hier redelijk vlak en de natuur ziet er erg dor uit. Zo rond 3en komen we aan in Santa Clara. De stad van Che Guevara. Redelijk eenvoudig vinden we het monument wat erg imposant is. Onder het beeld is in het ene gedeelte een museum gevestigd en in het andere gedeelte is het memorial waar Che met een aantal van zijn gabbers ligt begraven. Erg indrukwekkend om hier te staan daar bij de eeuwige vlam aan het graf van Che Guevara

• 10 April 2012 - 06:51

Herman:

Foto nr 3 valt wel heel erg in mijn straatje.