Gelukkig is het een kleintje geworden...... - Reisverslag uit Angola, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Gelukkig is het een kleintje geworden...... - Reisverslag uit Angola, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Gelukkig is het een kleintje geworden......

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

23 Maart 2013 | Verenigde Staten, Angola

De wekker stond vanmorgen op 5 uur maar al ruim voor die tijd werd ik wakker. misschien niet zo gek als je om 8 uur al gaat slapen. :-) Heerlijk geslapen overigens. We nemen een heerlijk warme douche, pakken onze koffers en lopen naar de ontbijtzaal. Het is inmiddels al 6 uur dus een paar warme wafels met siroop gaan er wel in. Wafels worden er in de camper niet gebakken dus genieten we er nu maar van. We worden met een bus naar Middlebury gebracht, zo;n 3 uren ten oosten van Chicago. Ondertussen wordt ik toch wel een beetje zenuwachtig.....Het is wel leuk zo'n vroegboek camper..maar het idee dat we misschien met een 12 meter lang gevaarte de weg op moeten staat me allerminst aan. Gelukkig krijgen we de camper waar onze voorkeur naar uit ging toegewezen. Slechts 6 meter. I love IT!! Zo rond 1 uur kunnen we op pad. Ons eerste doel is een supermarkt. We komen bij Yoders shop uit en besluiten te gaan kijken of we hier wat eten en drinken kunnen halen. Eenmal binnen kunnen wel leuke Amish jurken en hoeden kopen maar een pakje boter is er niet te koop. Ik vraag aan een mevrouw of ze toevallig ook weet waar in de buurt een supermarkt is. We raken aan de praat en nu blijkt dat die mevrouw, die op pad is met haar 3 zusters in Groningen is geboren en vaak in Harlingen kwam! Hoe toevallig is dat nu weer. Een achternicht van onze eigen Hayo Apotheker. hihi Maar goed, ze weet ons te vertellen dat "a couple of bloks" verderop een supermarkt is. Dus tjop tjop weer in de camper op naar de super. Een heuse supermarkt die gerund wordt door de Amish. wel ontzettend grappig om al die karretjes te zien staan op het parkeerterrein. Eenmaal binnen ziet het er toch ook wat anders uit. In de schappen liggen alle meel soorten, pasta soorten, bonen soorten, snoep soorten etc keurig in plastic zakjes uitgestald. Veel dingen waar we naar op zoek zijn vinden we niet en wat we wel vinden zijn we niet naar op zoek. Toch wel grappig om een klein babietje te zien met een typisch Amish mutsje. Bij de kassa is het weer wat minder grappig als we contant moeten betalen. We zijn verwend met onze Credit Card!! De boodschappen worden keurig bij de camper afgeleverd. Op naar de camping in Angola! Zo tegen 4 uur komen we aan op de camping. Eerst mar lekker wat eten en dan maken we ff een rondje langs het meer. het is wederom prachtig weer maar wel erg koud voor de tijd van het jaar. Kacheltje vannacht maar lekker aan of toch maar een etra dekbed? We zien het wel. Morgen gaan we op naar Ohio!

• 23 Maart 2013 - 09:57

Marion:

Interessant!! Ga zo door!

• 23 Maart 2013 - 10:04

Klaas:

Dus klein maar fijn.
    Wat leuk om die koetsjes te zien,

voorzichtig met de kleine

groet

klaas

• 23 Maart 2013 - 12:45

Karel :

Bofkont, alweer zo'n mooie reis.

• 23 Maart 2013 - 12:53

Douwe/Desi:

Mooi karretje hoor Jantsje. Ziet er goed uit allemaal. Have fun!!!!

• 23 Maart 2013 - 17:59

De Boerselaere:

En waar blijven de kiekjes van jou in keurig modern Amish kledij??? Ben zeer benieuwd.
    Tja, altijd al gedacht trouwens dat je van een kleintje hield, maar nu schrijf je het eindelijk gewoon zelf op je blog.

Veel plezier nog.

• 29 Maart 2013 - 21:25

Caleb:

Bijzonder wat een kleine wereld dan he