We zijn in Denver! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu We zijn in Denver! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

We zijn in Denver!

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

19 April 2013 | Verenigde Staten, Denver

Vanmorgen werden we wakker met het zonnetje. Daar is helemaal niks mis mee. Bovendien is de combinatie sneeuw en zon ook iets waar we ontzettend vrolijk van worden!

Eerst maar snel een douche want ik heb gisteren ontdekt dat dit toch wel de allerlekkerste douche is die we de afgelopen 4 weken zijn tegengekomen. En daar wil ik graag nog een keer onder staan. De campings in Amerika zijn niet te vergelijken met de Europese campings. Op de Europese campings leven we buiten. In Amerika leven de mensen meer in hun ontzettend grote camper of caravan. Vaak zijn het mensen die hun woning verkocht hebben en een mega grote camper gekocht hebben waar ze in wonen. Ze trekken daar mee door het land en leven van de werkzaamheden die ze op de camping waar ze verblijven doen. Deze campers zijn van alle gemakken voorzien en je ziet de mensen dan ook niet met hun handdoekje en toilettas naar het douchehok gaan. Misschien dat dat de reden is dat de meeste sanitaire voorzieningen wat oubollig aandoen. We zijn ook een aantal keren tegengekomen dat er gezellige gebloemde gordijntjes inhangen. Erg schattig behangetje op de muur.

In vergelijking met 8 jaar terug zien we nu ook veel meer caravans. Maar ook deze caravans lijken niet op hun Europese lotgenoten. De kleinse caravan is toch al snel een meter of 10. En dan ook nog van die zijkanten die je kunt uitschuiven. Die zogenoemde "slideouts" zijn erg leuk.........tot het begint te vriezen! hahahaha......dan willen ze namelijk niet meer dicht! Toen we met dat ijzelweer in Amarillo stonden hoorden we allemaal getik om ons heen. Was iedereen met een zacht hamertje het ijs van de slideout aan het tikken. Het rijdt zo raar als je die dingen niet naar binnen haalt! :-))

Maar goed, ik dwaal een beetje af. Na de overheerlijke douche gaan we weer heerlijk aan de wafels. Dan zijn we klaar voor onze laatste reisdag. We rijden richting The Garden of Gods. Een prachtig stukje natuur met vele rode rotspartijen. Deze rotspartijen hebben namen gekregen van wat het moet voorstellen. We moeten wel erg ons best doen om de kussende kamelen en de siameze tweeling te herkennen. Dat doet aan de schoonheid niks af overigens. Ook door dit park rijd je in een soort 8 langs alle rotsformaties. Met de blauwe zon op de achtergrond een prachtig gezicht. Een beetje jammer is wel dat de wandelpaden geasvalteerd zijn. Wij vinden dat dat niet bij deze mooie natuur hoort.

En dan gaan we op weg naar onze laatste stad Denver! Om een uur of 1 rijden we de laatste camping op met een prachtig uitzicht op de bergen. Eerst maar een lekkere lunch en dan de koffers pakken en de boel een beetje schoonmaken.

Hoe snel kunnen 4 weken gaan. We zijn op 21 maart in Chicago aangekomen. We zijn door 11 staten (Illinois, Indiana, Ohio, Kentucky, Tennessee, Mississippi, Louisiana, Texas, Oklahoma, New Mexico en Ooo Hoo Colorado) gereden. Hiervoor hadden we 3381 mile (5441 km) nodig. Dit is inclusief de keren dat we door Mary het bos ingestuurd zijn!!
We hadden hiervoor 341 Gallon benzine nodig. Dat is 1292 liter. En wat hebben we veel gezien! We hebben het er al een paar keer over gehad, wat vonden we nu het allermooist?? Maar een oliemuseum en Graceland en de Great Sand Dunes kun je niet met elkaar vergelijken.

We hebben een ontzettend mooie reis gemaakt waarin we veel van het land hebben gezien. De natuur was nog niet op zijn mooist maar dat wisten we van te voren. Dat is het nadeel van vroeg gaan. Voordeel van vroeg gaan is dat je bijna geen huur voor de camper betaald maar ook dat het bij de "attracties" nog erg rustig is. Ik denk dat we met een man of 30 in Graceland waren! Over een paar weken sta je mannetje aan mannetje! Dat we de familie weer es hebben gezien is ook heel bijzonder geweest.

Morgen de camper afleveren en dan bijkletsen met nicht Liz en haar zoon Brandon. Zaterdag morgen vliegen we om half 11 naar Newark. En dan gaan we door naar Amsterdam! Het is ook weer lekker om naar huis te gaan..........

Lieve mensen, wij vonden het erg leuk om jullie mee te nemen op onze reis. Iedereen erg bedankt voor de lieve en gezellige reacties en wellicht tot een volgende keer!

• 19 April 2013 - 03:07

Sietske:

Hi guys,

Wat jammer en helaas,komt aan alles een einde en zo ook jullie reis.Wat een belevenis en ik heb,samen met jullie genoten van al die avonturen.Veel plezier in Denver en prettige reis terug!Doeiii en tot ziens in Holland.Yes???

• 19 April 2013 - 08:54

Marleen:

Lieve skatten, wat was het heerlijk om jullie belevenissen te lezen en dus te volgen. Wat is de tijd snel gegaan. Maar zoals je schrijft een tijd vol met nieuwe herinneringen om van na te genieten. Een hele goede reis terug deze week en dan "home sweet home". xxx Leen

• 19 April 2013 - 09:15

Marion:

TOP! Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad. Een goede terugreis gewenst.

Gr. van Tom en Marion

• 19 April 2013 - 09:55

IRSI:

Dit zal wel ongeveer het laatste bericht van jullie zijn uit de States. Alles netjes opgeruimd en de koffer zo goed als gepakt en dan back home. Home sweet home...........
    Dank voor al jullie reisverslagen.
    Fijn dat je toch nog wat plaatjes van the Garden of God hebt kunnen toevoegen alhoewel ik al aardig in de goede richting begon te denken na het bericht van "jouw rode duivel". En natuurlijk is Google ook een optie, maar dit is leuker.
    Lieve mensen, doe Liz de groeten - mochten jullie haar treffen - en een heel goede vlucht terug naar Nederland.
    Lieve groeten en een dikke kus van
    Sieb en Irma

• 19 April 2013 - 10:27

Lien:

dan hier maar een warm welkom gewenst maar eerst een goed trip home...
    tot snel,
    lien

• 20 April 2013 - 19:10

Boerselaere:

Dus toch maar even mijn tuintje bezocht. Leuk aangelegd, of niet dan?
    Goed reis en tot volgende week.