Regen in Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Regen in Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Regen in Nashville

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

29 Maart 2013 | Verenigde Staten, Nashville

Het was een erg koude nacht in Waynesville. Niet dat wij het koud hebben gehad want Road Bear heeft gezorgd voor 2 heerlijk warme dekbedden. Maar de grond is helemaal wit van de vorst. Tesamen met de zon maakt dat het er toch allemaal wel fris uitziet. Omdat er ook geen wind is voelt het heerlijk aan buiten. We rijden om 9 van de camping en besluiten om de snelwegen te vermijden als we op weg gaan naar Cave City. En Mary stuurt ons over prachtige landweggetjes. Met zo'n grote camper ( ik weet het, we hebben een kleintje maar in verhouding met de wegen lijkt ze erg groot! ) hoop ik maar dat er geen tegenliggers aankomen want dan heeft een van de twee een probleem. Het uitzicht is echter zo prachtig dat ik maar niet denk aan welke tegenligger dan ook. Heuvelachting met van die kleine meertjes en van die prachtig rode boerenschuren.Voor we het in de gaten hebben zijn we bij de brug die ons naar de 4e staat die we aandoen brengt....Kentucky!!!

Ik weet niet wat ik van Kentucky had verwacht want in de reisverhalen die ik altijd lees voor we op weg gaan kon ik niet veel vinden over Kentucky....eigenlijk alleen dat het om de paarden draait in Kentucky. We werden helemaal blij toen we hier reden. Nu doet de strak blauwe hemel en het zonnetje veel goed overigens. Ook Kentucky is heuvelachtig. De weilanden zijn omheind met witte hekken waar de eerste paarden met hun veulentjes al in rondliepen. Een erg mooi gezicht. Maar we hebben ook veel ontzettend mooie landhuizen gezien met grote boomgaarden daaromheen.

We rijden door Hodgenville, de geboorteplaats van Abraham Lincoln. Eerst rijden we langs zijn geboortehuisjes ( echt een minihuisje ). Later blijkt dat we genept zijn want het is een replica!! :-) Vervolgens rijden we door naar het monument. Als we daar binnenkomen hebben ze het echte huis daar neergezet. Zou het echt zijn? Die meneer is in 1809 geboren? Maakt ook niet uit, het ligt in een prachtig park en het is heerlijk weer. We eten buiten in de zon nog een broodje en gaan op weg naar de camping.

Mary zegt midden in de wildernis "you have reached your destination" maar dat kan nooit de bedoeling zijn dat wij midden op de weg gaan slapen. Maar even verder rijden.......een behoorlijk aantal mijlen verder zien we gelukkig het bord van de camping. Een uiterst vriendelijke meneer wijst ons de weg. Snel de camper neerzetten. Voordeel van een camper tov een caravan is toch wel dat je geen pootjes hoeft uit te draaien! :-))

We pakken onze stoeltjes en genieten nog even van de zon. Heerlijke temperatuur en moeder kip houdt ons gezelschap. Na een pan heerlijke chili met ananas leeg gegeten te hebben gaan we om half 10 moe ons bedje in. Op naar Nashville!!

Als we vanmorgen wakker worden krijg ik een whatsapp van mijn goede collega Peter ( Red Devil ) Boersen. Die had ik natuurlijk nooit moeten beantwoorden. Hij vertelde mij iets over mijn andere goede ( anders krijg ik straks weer woorden wie er het goedst is! ) collega Peter Groen. Wat er verteld werd doet eigenlijk niet terzake. Het feit dat beide Peters mij whatsappten hadden bij mij de alarmbellen moeten afgaan. Ze lijken niet echt op elkaar maar ze hebben 1 ding gemeen. Als ze op vakantie zijn dan hebben ze ALTIJD regen! Of ze nu in Israel zitten of Buenos Aires, of op Terschelling.............het regent!!. En wat gebeurde er vanmorgen, precies, het begon te regenen! Nog niet zo hard maar het miezerde wat. Wij de boel opgepakt en op weg naar Nashville.

Maar ondertussen begon het toch wel behoorlijk te regenen. Onze eerst stop was in Hendersonville waar we de Memory Garden bezocht hebben. Op deze begraafplaats liggen oa Johnny Cash en zijn echtgenote June begraven. Het zal een afwijking zijn maar ik vind het altijd indrukwekkend op een begrafplaats te bezoeken. Maar als het regent krijgt het toch wel een ander sfeertje. We vinden zijn graf redelijk snel. We kijken nog wat rond en besluiten toch maar weer naar de camper te gaan.

Na 20 minuten rijden komen we op de campingin Nashville aan. Hardstikke druk hier!! Omdat we een klein campertje hebben kunnen we er nog terecht. We staan inderdaad tussen de joekels!! We gaan de rest van de dag lekker relaxen en straks misschien ff uit eten. We zien wel.
Morgen met de shuttlebus naar downtown Nashville. Dolly here we come!!

• 29 Maart 2013 - 21:23

Caleb:

Cool

• 29 Maart 2013 - 21:42

Sietske:

Leuk,leuk,leuk Janny.Waar vindt je de tijd om zulke boeiende,lange verslagen te schrijven?!?!
    Echt heel gezellig!
    Eigenlijk moet ook ff naar Sevierville,naar Dollywood!Fantastisch!!
    Veel plezier in Nashville!!

• 30 Maart 2013 - 15:35

Janny Grotenboer:

Hee Sietske,
    Het blijft voor onszelf ook een mooi verslag, je vergeet zo snel iets en als we het later es teruglezen dan genieten we nog een keer! Fijn te horen dat je het leuk vind. We gaan zo downtown Nashville. Ben benieuwd!
    Groet ons

• 31 Maart 2013 - 19:44

Inge :

Hoi lieve James en Janny, fijn om te lezen hoe de reis verloopt ! En misschien hoeven we jou , Janny , maar één keer te missen met de competitie want wegens de vorst in de grond zijn de banen waarschijnlijk niet op tijd klaar . Ik hoop het :) xxxx goede reis verder ! Xxx