Downtown Memphis - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Downtown Memphis - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Downtown Memphis

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

04 April 2013 | Verenigde Staten, Vicksburg

In een week missen we drie verjaardagen!! Onze schoonzus was 1 april jarig, ons niggie Marit was 2 april jarig en vrijdag 5 april is buuf Annie jarig. Hoeveel calorieen lopen we mis? :-))

Dinsdag hebben we in ieder geval een poging gedaan om de nodige calorieen eraf te lopen. We nemen om 10 uur de shuttle naar de SUN Studio in down town Memphis. De shuttle rijdt de hele dag gratis tussen Graceland, Beale street en De Sun studio in de hoop om zoveel mensen naar de Studio te krijgen waar onder andere Elvis zijn platen opnam. ALs we naar Memphis toerijden zien we eenzelfde beeld als bij Nashville. Eigenlijk een rommeltje, een oude bende. De Studio is een klein gebouw en het is dat er muziekhistorie ligt maar anders is het niet echt veel.

Daarna lopen we door een soort van achterbuurt naar Beale street. In deze straat gebeurd het allemaal in Memphis. Cafe's met muziek en winkeltjes waar ze of souvenirs of Lp's ( ja, er zijn hier nog heeel veel Lp's te koop ) verkopen. We lopen door de straat heen. De straat is denk ik net zo lang als de voorstraat in Harlingen. Als we daardoor heen gelopen zijn besluiten we naar het Lorraine Hotel te lopen. Bij dit hotel is 6 april 1969 Martin Luther King doodgeschoten. Tevens is in dit hotel het "Civil Right Museum" gevestigd. Als we er aankomen zien we de alombekende groene deuren. Het geheel maakt de nodige indruk op ons. Het musueum is op dinsdag gesloten dus daar zijn we snel klaar mee. We maken wat foto's en lopen verder richting de Mississippi rivier. Ondertussen hebben we het erover dat we wel lekker bezig zijn met alle mensen die al niet meer onder ons zijn. ....

De Mississippi............wat een immens grote rivier is dat!! Nooit beseft dat hij zo groot is. Het lijkt wel een meer! Aan de over liggen een paar rondvaartboten met van die mooie radarwielen aan de zijkant. We lopen een stuk maar echt blij worden we niet want het is stervenskoud! ( leuke woordspeling Janny! ) Zo lekker als het maandag was, zo koud was het dinsdag! Maar gelukkig wel droog. We lopen weer richting Bealstreet als we langs een zaak lopen die er schoon uitziet en waar ze errug lekkere broodjes verkopen. We zijn snel overgehaald. James neemt een broodje warme kip en ik neem een Italiaans broodje met prosciutto, salami en honey ham. Even later zitten we achter een half stokbrood met minstens 2 centimeter beleg ertussen. En we krijgen er ook nog een zak chips bij! hahahaha........die is voor vanavond bij de borrel!

Na de lunch lopen we weer terug richting Sun studio waar we mooi op tijd voor de eerst volgende shuttle zijn. Als we in de bus zitten zijn we wederom blij dat we niet met de camper de stad zijn inge gaan. We laten ons uitzetten bij Graceland. We gaan de auto's van Elvis nog bekijken! Een Cadillaca, een Rolls, een verlengde mercedes en nog een paar, toen heel moderne auto's, staan er opgesteld. De rose Cadillac is mijn favoriet. Maar echt boeien kan het ons niet. Bij Jack in de garage hebben we mooiere auto's gezien!! Of zijn we een beetje Elvis moe geworden? We scoren nog een ijsje ( Ik moet eigenlijk zeggen James scoort een ijsje want alleen bij de gedachte al krijgt ik het zooooo koud ). Ik loop ondertussen een winkel in waar ze Elvis pakken verkopen. Voor slechts $ 2.000,00 koop je een heus Elvis pak! Ik kijk nog wat rond en zie een vet mooie pyama. Maar om nu met Elvis in bed te liggen, dat gaat me net wat te ver. Zo tegen half 5 zijn we terug in ons huisje. Kacheltje aan heerlijk.......net op tijd want het begint weer te regenen. Om een uur of 9 is het droog. We besluiten nog even naar Graceland te lopen om te kijken of het ook mooi verlicht is. En inderdaad het ziet er prachtig uit. Het huis is mooi verlicht en ook door de tuin heen staan allemaal lampen. We nemen afscheid van Elvis en gaan lekker slapen.

Vanmorgen is het nog steeds bewolkt als we op weg gaan naar Vicksburg. Eerst wat Gas bijgetankt zodat we niet zonder kachel zitten en daarna nog even tanken zodat we ook niet zonder benzine komen te zitten. We zijn er klaar voor! Na een uurtje rijden begint het te regenen en het houdt niet weer op totdat we in Vicksburg zijn. Onderweg komen we onverwacht nog weer op de Natchez trail. Nu valt ons echt op dat de natuur hier veel verder is dan bij Nashville in de buurt. De weg ziet er een beetje hetzelfde uit maar de bomen staan hier in bloei en dat ziet er zo mooi uit! We scoren bij de Walmart een kant en klare hele kip en rijden door naar de camping. Dat wordt smullen!! Morgen gaan we naar het Biedenharn Coca Cola Museum en daarna naar het Vicksburg Militairy Park waar de slag om Vicksburg is uitgevochten.

Het is nu in Nederland 01.37 uur donderdag ochtend en hier woensdagavond 18.37 uur. Jullie liggen dus waarschijnlijk allemaal allang te slapen. Als jullie wakker worden dan liggen wij nog op 1 oor! Iedereen morgen een hele fijne dag!

• 04 April 2013 - 08:22

Klazien:

Hoi Amerika-gangers
    Mooie foto's en verhalen. Bedankt.

• 04 April 2013 - 08:34

SiebIrma:

Fijn dat ik je verhaal op mijn solcon-account heb ontvangen. Dank daarvoor. En wat sneu voor jullie dat het weer zo tegenvalt. Misschien toch te vroeg in het jaar gegaan. Maar desondanks laten jullie je niet uit het veld slaan.
    Sieb is weer helemaal van de platen, dus.......??
    Waar Amerika zo groot is in (bijna) alles, valt de Sunstudio idd tegen.
    En morgen (vandaag) dan eindelijk.............het Coca Cola Museum. Dat wordt genieten voor James. Hoeveel ruimte hebben jullie in jullie koffer over straks. Of wordt er ruimte voor gemaakt.
    Jullie hebben nog genoeg tijd (wanneer komen jullie precies terug?) om hopelijk een beetje beter weer te krijgen, wat jullie zo gegund is.
    Lieve mensen, dank voor al jullie berichten tot nu toe. We blijven genieten van jullie verhalen en leven mee met jullie wat het koude weer betreft.
    Liefs en hugs vanuit het nog steeds koude Nederland.

• 04 April 2013 - 09:28

Herman:

Jullie dagboek is 21555 keer bekeken. Dan zijn jullie wel echte B.F's (bekende Friezen) zeg!
    Schrijf een boek, de Friezen in de U.S van A en het wordt beslist een knaller.

Uitgeverij
    van der Meulen.

• 04 April 2013 - 12:26

Marina:

Hoi Janny en James
    Haar in de verf, dus mooi even tijd voor een reactie. Prachtige verhalen Janny, heel leuk om te lezen , jammer dat het zo koud is, hier dus ook, er kan nog niet getennist worden en het openingstoernooi is uitgesteld naar 14 april. De kantine is schoongemaakt . Wanneer komen jullie terug? Ik moet nu uitspoelen, dus ik schrijf de volgende keer verder. Gr. Siebe en Marina

• 04 April 2013 - 14:50

Wiep:

hoy luitjes

beetje trieste boel allemaal,maar gauw door naar het coca cola museum .
    we genieten weer ouderwets van je mooie verhalen hoor.
    dikke knuffel van ons.

• 04 April 2013 - 15:00

Inge:

Zei iemand : " misschien later in het seizoen gaan ?" Omdat het een beetje koud is ? Dan wordt het juni want we hebben je echt heel hard nodig hoor! Xx Feya, Jacqueline, Ellen en
    Inge

• 04 April 2013 - 23:20

Janny Grotenboer:

Dank jullie wel voor alle leuke reacties lieve mensen. Weet je zeker dat het 21555 keer is! De komma zal wel verkeerd staan! :-)) En we hebben geen last van het weer hoor. Tuurlijk was 5 graden warmer en wat vaker de zon mooier geweest maar het is wat het is en we hebben er niet minder plezier om. Het blijft leuk om af en toe wat uit nederland te horen..Tot snel!

• 05 April 2013 - 00:04

Boerselaere:

Dusssssssssssss, korte broeken weer is alweer voorbij. Maar goed, hier is die nog bij lange na niet eens begonnen. Zaterdag de Condensloop en wederom kan de lange loopbroek en thermoshirt en trui en winddicht jack erbij aan worden getrokken. Kortom: qua weer missen jullie hier ook niks.

Je rooie vriendje.

• 05 April 2013 - 00:04