Wat een heerlijk eiland!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Wat een heerlijk eiland!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Wat een heerlijk eiland!!

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

13 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Zaterdag gaan we een dagje naar de Westpunt. We stappen in ons Jeepje, voorzien van genoeg water want het blijft een lekkere temperatuur hier en daardoor blijven wij erg dorstig. :-)

We gaan als eerste op weg naar de schildpadden die bij Boka Ascencon in grote getale in die baai te zien moeten zijn. Curaçao is van oost naar west ongeveer 60 km denk ik, wij verblijven al halverwege en dus zijn het erg leuke afstanden om te rijden hier. De benzine kost hier bovendien bijna niks dus wie doet je wat.

De eigenaar van ons Chaletje had ons verteld dat we niet bij de baai moesten parkeren als er geen andere auto's stonden want er wordt dan nog we es een raampie ingetikt. Er stonden drie auto's en er zat een gezin met veel kinderen te eten en te drinken. Wel vertrouwd zo te zien. Auto geparkeerd en hupperdepup naar de schildpadden.

Aan de zuidkant van het eiland zijn de mooie strandjes te vinden. Maar aan de noordkant gaat het er wat ruiger aan toe. Via een trapje komen we bij een bos aan cactussen. Door een smal paadje lopen we naar de zee. Ik moet er niet aan denken om tussen die cactussen te vallen! Erg romantisch is het tot nu tot nog niet.

Als we dichter bij de zee komen lijkt het wel of we op de maan beland zijn. Niet dat ik daar ooit geweest ben maar zo ziet het eruit. Het is vulkaanlandschap wat een meter of 3...4 misschien boven de zeespiegel uit steekt. Uiterst vlak en bij de zee gaat het recht naar beneden. En die prachtig blauwe zee beukt daar tegen aan. Wat een geweldig gezicht!!

Ze hebben zelfs een schattig roze bankje voor ons neergezet. We vinden het een pracht gezicht om die zee zo hoog te zien opspatten. Als we in de baai kijken zien we echter veel, ja echt enorm veel plastic liggen. Flessen, in allerlei soorten en maten, maar ook autobanden. Nu snappen we de term "Plastic baai" zoals het hier ook wel genoemd wordt. De naam Turtelbaai snappen we dan weer wat minder want we hebben er geen enkele turtel gezien helaas.

Vervolgens rijden we door naar het Nationaal Park Boka Tabla. Ook hier heb je een aantal inhammen waar de zee probeert de rotsen omver te duwen. Wat een machtig gezicht! We rijden met ons Jeepje over de maan langs een paar Boka's. En wat zijn we blij dat we dit niet hoeven te lopen! Na de nodige aaaaah's en ooooooh's gaan we weer verder.

Ondertussen beginnen we alweer zin in eten te krijgen en als we op Westpunt aankomen rijden we langs Jaanchien, een bekend restaurant op Curacao. Het ziet er erg gezellig uit en we eten ons buikje echt vol.

Zondag is het weer tijd voor een altijd relaxte stranddag. Wij vinden het strand aan de DaaiBooiBaai erg gezellig. Hele families treffen we op het strand die met mega koelboxen over het strand sjouwen. Erg leuk om te zien.

Maandag willen we wel wat meer van de Oostkant zien en dus vertrekken we richting Willemstad. Na bij de Coca Cola fabriek een glas gescoord te hebben en wat foto's genomen te hebben rijden we richting Caracasbaai. Daar gaan we naar Ford Beekenburg. Vanaf dit ford heb een pracht zicht op Willemstad. Daarna gana we naar het Quarantaine huis wat iets verderop ligt. Een pracht plek en een pracht huis maar het staat helemaal leeg. Ik zou daar wel kunnen wonen hoor. Moet het eerst wel weer bewoonbaar gemaakt worden! hahahaha

Op de terugweg gaan we naar Mambo Beach. Hier is waar het allemaal gebeurd!! Veel leuke winkeltjes en eettentjes en strandstoelen hutje mutje. Erg leuk om een middagje te doen maar wij zijn blij dat we in Sint Willibord zitten. We settelen ons bij de mexicaan voor een heerlijke mixed grill en een lekkere zalm. Het is al donker als we bij ons huisje aankomen. Niet dat we daar veel moeite voor hoeven te doen want het is hier om een uur of zeven al donker.

De rest van de week brengen we lekker op het strand door. We gaan nog even genieten tot we zaterdag weer door onze nationale trots naar huis worden gevlogen. Tot aan een volgende reis!

• 13 Juni 2014 - 10:15

Hanneke:

Wat is dit weer een enorm leuk reisverslag van jullie vakantie!! Ik lees en merk dat jullie weer erg aan het genieten zijn. Mooie foto's en voor mijn gevoel is dit wel een erg korte trip, deze twee weken zijn omgevlogen en nu komen jullie op zaterdag al weer thuis...Geniet straks nog even zoveel als het kan en dan alvast voor morgen een hele, goeie reis!!! Tot gauw!! Lieve groet van ons

• 13 Juni 2014 - 14:00

Annie P.:

Hoi vakantiegangers,

Weer een mooi reisverslag. Jullie kunnen hier gewoon verder genieten van het mooie weer. Alleen moet je het zonder rotsen doen. De poezen zitten al met smart te wachten. Een goeie terug reis gewenst en tot zondag.Nog een paar uur genieten van jullie jacousie, ik weet niet of ik het goed heb geschreven, maar je weet wel wat ik bedoel.groetjes annie

• 14 Juni 2014 - 00:08

Karla:

Lieve Janny en James,

Geweldig verhaal weer. Alsof we er weer bij waren. Echt genieten om dit te lezen. Ons werd geadviseerd om de ramen open te zetten zodat de man geen reden hadden om die in te slaan. Het is overigens maar 1 draaideurcrimineel die dat schijnt te doen. Ze weten wie het is maar ze moeten hem steeds weer vrijlaten. En moe wil ie niet worden. 3 auto's is zijn maximum. Maar je zal het maar net zijn. Wij vonden het daar bij de Boka's ook prachtig. Hebben jullie ook een stapeltje gemaakt van stenen? Wij wel volgende keer moeten we even zien of ie er nog staat. Ik ben blij dat jullie zo genieten. Jammer dat vakanties altijd zo snel weer voorbij zijn. Die Coca Cola fabriek was nieuw voor mij. Maar is ook meer James zijn ding. hihi.

Dikke tuut en veilige terugreis toegewenst.

Groetjes Karla

• 14 Juni 2014 - 10:49

Boerselaere:

Mooi dat jullie er nog zo van genieten. Blijf dat vooral doen. Voordat je het weet zit je weer in een oranje bui. En dan bedoel ik niet die van het voetbal, want daar was gisteren natuurlijk niets mis mee. Wat een verrassende voetbalavond was dat ineens gisteren zeg. Geweldig!.

Groetjes aan jullie beiden en tot binnenkort.
    Peter (Red Devil)