Dallas was zooooo indrukwekkend.......... - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Dallas was zooooo indrukwekkend.......... - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Dallas was zooooo indrukwekkend..........

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

08 April 2013 | Verenigde Staten, Dallas

Vanmorgen zo tegen half 10 zijn we vertrokken uit Gladewater, op weg naar Dallas! De temperatuur is prima maar het is aardig bewolkt. Dallas ligt op anderhalf uur rijden. We willen naar het 6th Floor Museum. Jullie weten wel, het boeken warenhuis waarvandaan Lee Harvey Oswald de president John F Kennedy zou hebben doodgeschoten.

We vinden Elm Street dankzij Mary redelijk eenvoudig. Het is gelukkig rustig op de weg, misschien wel omdat het zondagmorgen is. We zien een parkeerplaats waar we onze camper mooi kunnen parkeren. Dat is meestal het probleem in de stad. Kopen voor de zekerheid maar 2 kaartjes want we nemen 2 plaatsen in beslag. Voor $ 6,00 mogen we daar de hele dag staan. Waar vind je dat nog!

We kijken onze ogen uit naar de mega hoge gebouwen. De een is nog mooier dan de ander. Allemaal zijn ze van een soort glas of spiegel. Er bijzonder om te zien. Overigens waaien we bijna uit onze jas als we daar lopen. Het waait superhard tussen al die gebouwen door.

Als we op Dealy Plaza aankomen kijken we eerst even in het rond. Doordat er vaak beelden van op televisie zijn geweest ziet het er zo bekend uit. Maar toch kijken we er wat vreemd tegenaan. Op TV ziet het er vele malen groter uit dan in werkelijkheid. Van met moment dat de auto de bocht omgaat tot het moment dat het schot gelost wordt is nog geen 50 meter. Eerst maar het museum in.

We krijgen een I pod omgehangen die ons de hele geschiedenis verteld vanaf het moment dat JFK werd gekozen als president tot aan zijn begrafenis op 25 november 1963. In het museum zelf hangen diverse foto's die het verhaal ondersteunen. Daarnaast worden er nog korte filmpjes vertoont over JFK zijn verkiezingen, zijn Texas tour en zijn begravenis. En uiteraard.......het raam! Het geheel maakt een enorme indruk op ons. De eerste 3 uur krijg je informatie waarop je zou kunnen opmaken dat Lee Harvey Oswald de moordenaar is maar aan het eind komen toch ook de complottheorieen weer om de hoek kijken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Oswald het gedaan heeft.......Maar wie ben ik......

Als we alles hebben bekeken en we dik 2 en een half uur verder zijn lopen we naar de 7e verdieping. Hier hangen 2 mega grote foto's van John en Jacky. De foto van John is gemaakt met allemaal kleine foto's van Jacky en die van Jacky .............je raadt het al. Erg grappig om te zien. Op deze etages mogen we foto's maken van het uitzicht op Dealy plaza. Op plaats waar JFK geraakt werd door een kogel is op de weg een wit kruis aangebracht. Als we dat zien worden we beide wel een beetje stil....Ondanks dat ik nog maar amper geboren was toen het gebeurde heeft het me altijd enorm geboeid. Erg bijzonder.

Als we weer buiten staan lopen we naar de beroemde heuvel en bekijken het geheel nog es een keer. Het is echt allemaal heel dicht bij elkaar. We kopen in de souvernir shop nog een veel te dure mok. Maar goed, ik ben gek van mokken en volgens James krijg ik spijt als ik het niet doe. Dus stap ik over de prijs heen en koop een erg mooie 6th floor mok. Daarna lopen we naar het Hard Rock Cafe waar James zijn Dallas shirtje scoort.

Als laatste gaan we nog bij het John Fitzgerald Kennedy memorial langs. We weten niet of we het nu mooi moeten vinden of niet. Het zijn 4 creme muren van ongeveer 5 meter hoog die in een vierkant staan. De hoeken staan vast tegen elkaar aan en aan 2 zijkanten is een doorgang van ongeveer een meter. In de midden van dat vierkant ligt een groot vierkant met de naam van JFK erop.

Ondertussen is het bijna half 5 en gaan we maar es op zoek naar ons RV Park Hidden Acres. Mary heeft al moeite om het te vinden........afijn eerst de stad maar es uit. Ondertussen is het akelig druk geworden. We rijden via Elm street en Dealy plaza naar het noorden. Ondertussen zijn het denk ik wel 8 banen naast elkaar geworden. WIj komen van rechts de snelweg op en moeten binnen 500 meter naar links zien te komen om daar de snelweg weer te verlaten voor een andere snelweg. Dat ging dus niet lukken. Gelukkig kunnen we even later via de andere kant weer terug. 2e poging. Nu rijden we in de midden van de weg ........hebben we meer kansen. Nu moeten we rechtsaf maar omdat er 8 banen zijn kiezen we weer de verkeerde. Lekker als er alleen van die kleine borden staan. Gelukkig krijgen we na 100 meter weer een kans en deze grijpen we met beide handen aan. Na 3 km de laatste spannende afslag als we 4 banen naar links moeten om af te slaan. Gelukkig rijden ze in Amerika zeer relaxed en gaat het helemaal goed komen dank zijn het super chauffeuren van James. Toch ben ik heel erg blij als we ruim 15 kilometer verder in minder wegen en minder drukte komen.

Dan de camping.......op het moment dat Mary zegt "You have reached your destination" denken wij.......Dit kan niet waar zijn! We zien van alles maar geen camping. Het adres van "Hidden Acres" is kennelijk te goed verstopt. Even verderop zien we een bord van een camping staan wat we besluiten te volgen. Het is al bijna 6 uur en we hebben zin in eten. We komen op een Camping met ongeveer 30 plaatsen. De meeste plaatsten zijn bezet door mensen die hier permanent wonen. Het kantoor is al dicht maar een meneer belt wel even en dan komt het helemaal goed. Ondertussen wordt James vriendelijk begroet door een stel ezels. Wat een kabaal kunnen die beestjes maken zeg. Even later komt een allervriendelijkst menneke aangelopen. We kunnen wel een nachtje blijven. Heerlijk! De papierboel is snel geregeld en in no time staan we op ons plaats. De buurvrouw komt gelijk aan huisdieren even voorstellen. 2 piep jonge eendjes en een mamma kip met haar kleine kuikentje. Zo schattig. Voor kijken we uit op een paar prachtige zwarte koeien met hun jongen en achter ons staat de ezels! Wat wil een mens nog meer......

We hebben een hele bijzondere en indrukwekkende dag in Dallas gehad. Het is nu half 10 en we gaan lekker naar bed. Morgen gaan we naar Sulphur Oklahoma waar nicht Jody woont.

• 08 April 2013 - 05:27

Albertje:

Eindelijk alle verslagen gelezen, geweldig, en ook de foto.s.
    Nog heel veel plezier. Liefs Albertje

• 08 April 2013 - 05:46

Wiep:

met plezier weer jullie reisverslag gelezen.
    dallas zal zeker indrukwekkend zijn.lieve groet van ons.

• 08 April 2013 - 08:57

Inge Adema:

Jullie hebben wel een vol programma, maar wel heel leuk ! Xxx

• 08 April 2013 - 09:53

Lievelings Neef:

Hoi oompje en tante...leuke verslagen hoor! Wordt met een hoop plezier maar ook jaloerzie gelezen ;-) hier in Utrecht. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat jullie de volgende keer jullie lievelings neefje kostenloos meenemen! Veel plezier nog en tot snel!

• 08 April 2013 - 11:26

IRSI:

Ben reuze benieuwd welke lievelingsneef hier gesproken (geschreven) heeft. Maar ik denk dat als je kosteloos meegenomen zou worden, iedereen wel een lievelingsneef zou willen zijn (haha).
    Wow mensen wat beleven jullie veel. Ik kan me zo voorstellen dat het JFK gebeuren veel indruk gemaakt moet hebben. De foto's roepen dat gevoel zelfs al bij me op, laat staan.............
    Morgen dus Sulphur Oklahoma, op naar Jody. Heel veel plezier en doe Jody de groeten.
    Liefs en kus uit Harderwijk.

• 08 April 2013 - 21:26

Feija:

Wat beleven jullie wat zeg eruggg leuk allemaal maar ik vraag mij af of jullie wel toe komen aan relaxen???? Dat met die ezels had ik wel graag willen meemaken om maar niet te spreken van die jonge duckjes etc. Veel plezier en pas goed op elkaar!!! X Feija

• 08 April 2013 - 23:44

Lien:

Heerlijk om jullie reis zo mooi beschreven en geïllustreerd trouw aangeboden te krijgen. Straks gebundeld in de boekverkoop? Wordt vast een hit want velen kunnen het van harte aanbevelen volgens mij!
    maar weer bedankt en nog heel veel avontuur. Liefs, Lien

• 09 April 2013 - 13:32

Sietske:

Wow,wat indruk wekkend allemaal.Ja,die tijd van President Kennedy en zijn moord,heeft toen ook een hele indruk op me gemaakt.Dat jullie die plek in Dallas hebben kunnen zien,is geweldig!!
    Je verhalen zijn erg boeiend om te lezen,Janny en kijk al uit naar het volgende verslag!!
    Oh wacht,daar is al een nieuw verslag!!
    Have fun ya'll!!:-)