Vietnam................je was geweldig! - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Vietnam................je was geweldig! - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Vietnam................je was geweldig!

Blijf op de hoogte en volg Janny

28 Maart 2015 | Nederland, Harlingen

Vrijdag worden we wakker met een dubbel gevoel. We gaan vandaag afscheid nemen van een prachtig land en aan de andere kant vinden we het ook weer fijn om na vier weken naar huis te gaan.

Omdat onze vlucht naar Hong Kong pas om 19.15 uur gaat nemen we het er lekker van. In een zeer rustig tempo ontbijten, nog rustiger douchen en koffer pakken. Zo tegen twaalf uur checken we uit en gaan naar de Bitexco Financial tower. Een 265m hoge toren waar je een pracht uitzicht over de stad schijnt te hebben.

Buiten gekomen slaat de hitte ons tegemoet. Het is vandaag 37 graden en het voelt heel erg warm. Het is niet ver van het hotel en na een minuut of 10 lopen zijn we er al. Binnen is het door de airco heerlijk! We geven aan dat we naar de bar op de 52e verdieping willen. De receptioniste brengt ons naar dame 2 (de roltrapdame)......die ons vervolgens 30 meter verder weer brengt bij dame 3 (de poortjesdame) en die brengt ons 30 meter verder bij dame nummer 4 (de liftdame). In minder dan een halve minuut zoeven we naar de 50e etage!

Ik moet even aan mijn zwager denken die het niet zo op liften heeft en ik vraag me af of hij de trap naar de 52e verdieping zou maken. Op de 50e aangekomen worden we ontvangen door dame 5 die ons in een andere lift zet naar de 52e verdieping! Wat een systeem! :-)

Daar bestellen we een colaatje voor E 6,00 en een 7-up voor E 6,00!! Maar dan hebben we ook een fantastisch uitzicht over Ho Chi Minh City. De rivier die door de stad heen loopt, de hoge gebouwen en de kleinere huisjes. Het is een mooi gezicht. Normaal gesproken is de entree hier E 8,00 pp. Tenzij je naar het cafe gaat, dan is de entree gratis en betaal je alleen voor de drankjes (meer dan 10 keer zoveel als normaal, maar dat mag de pret niet drukken).

Als we de nodige foto's hebben gemaakt gaan we terug naar het hotel waar men een kamer voor ons heeft geregeld zodat we nog ff kunnen douchen voordat we op het vliegtuig stappen.

Geen vertragingen in de vluchten zodat we om kwart over zeven Vietnam achter ons laten om vervolgens twee en een half uur later in Hong Kong weer te landen. In tegenstelling tot de heenweg hoeven we niet met de roltrap, de trein en de bus om bij de juiste gate te komen. Hier gaat ook alles voorspoedig zodat we "on time" vertrekken voor onze 12 uur durende vlucht naar Amsterdam.

Vanmorgen om kwart over zes geland en Iris stond ons in alle vroegte op te wachten. Heel fijn om haar weer te zien! We gaan mee naar Landsmeer, waar ze woont, en daar drinken we met zijn allen nog een kop thee.. Op naar Harlingen!

In Harlingen staat buuf Annie ons l op te wachten. Annie heeft 4 weken op onze poezebeesten gepast. Omdat het buiten belachlijk koud is (gisteren was het nog 30 graden warmer) gaan we ff mee naar binnen om de eerste verhalen uit te wisselen, de rest komt deze week wel. Eerst een douche en een tukje!

En zo kan het dat er aan deze prachtige reis een eind is gekomen. We hebben ontzettend genoten van het prachtige Vietnam. Wat een erg mooi land met ontzettend lieve mensen. Bijzondere steden met zijn eigen gebruiken, een heel mooi achterland met kleine dorpjes en groene velden. De natuur in Sapa is onbeschrijflijk mooi. Hanoi vonden we gezelliger dan de meer westerse stad Ho Chi Minh City. De trip door de Mekong was intensief maar ook bijzonder. Riksja travel heeft voor ons de vluchten, de hotels en de excursies geregeld en het was zo ontzettend goed geregeld. Prima bussen en gidsen, mooi programma en alles volgens afgesproken tijden. Echt een compliment waard!

Als laatste willen James en ik jullie bedanken voor alle lieve reacties (hier, per mail of per whatsapp) op onze reisverslagen. Het blijft leuk om af en toe wat te horen van het thuisfront.

Tot zover dit reisblog maar wie weet gaan we in de toekomst nog weer een leuke reis maken en treffen we elkaar opnieuw.

Tot een volgende reis!
James en Janny

• 28 Maart 2015 - 16:58

Greetje:

Fijn weer thuis!
    Prachtige reis, superleuk was het om jullie te volgen!
    Groetjes , Greetje.

• 28 Maart 2015 - 18:04

Boerselae Re:

Welkom thuis in regenachtig en koud Nederland. Ook leuk.

• 29 Maart 2015 - 05:45

Sitie:

Mooi dat jullie weer veilig thuis zijn, Janny! Dank voor jullie geweldige reisverslagen!

• 29 Maart 2015 - 13:43

Wytze:

Een hele mooie vakantie zo te lezen en dat kan ik mij voorstellen, het is daar ook prachtig en vanaf midden tot zuid Vietnam heerlijk weer, soms een beetje te warm. We hebben genoten van jullie reisverhalen en namen ons mee in jullie vakantie die we zelf vorig jaar hebben gedaan. nu maar weer wennen aan de temperaturen hier en ons nederlands eten. Zelf vind ik het Vietnamees eten geweldig lekker en nog heel goedkoop ook daar. En nu lekker nagenieten met foto's en verhalen. Bedankt voor de verhalen en foto's.

Verslag uit: Nederland, Harlingen

Từ Bắc vào Nam đẹp Việt Nam

Van Noord naar Zuid door het prachtige Vietnam

Deze week ben ik een paar dagen vrij en dat komt goed uit want op 1 maart gaan James en ik weer een mooie reis maken. Dus de visa regelen, afspraak maken voor inentingen en zo zijn er nog wat meer dingen te doen. Maar wat hebben we ongelooflijk veel zin in deze reis die ons van noord naar zuid Vietnam gaat brengen.

We starten in het noorden in Hanoi, vandaar gaan we fietsen door de velden van Binh Sinh. We vervolgen onze reis met een trip naar het hoge noorden waar we een paar dagen in Sapa zijn. De natuur schijnt er prachtig te zijn, dus de wandelschoenen mee en we zullen het zien.

Een bezoek aan Halong Bay mag in het noorden niet ontbreken. Het is de bedoeling dat we daarna naar de Keizerstad Hue vliegen Dit is ongeveer in het midden van Vietnam. Daarna reizen we per trein door naar Hoi An om een mooie jurk te laten maken. Omdat het vakantie is vliegen we vervolgens door naar een tropische eiland om een paar dagen heerlijk te relaxen.

Als laatst vliegen we door naar Ho Chi Min City. We sluiten onze reis af met een paar dagen in de Mekong Delta. We zijn ontzettend benieuwd naar dit prachtige land.

Als jullie het leuk vinden om ons te volgen dan hoef je niets te doen, vind je het niet leuk om ons te volgen, dan kun je je uitschrijven en krijg je geen meldingen meer.

Groetjes
James en Janny