Van Whale Island naar Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Van Whale Island naar Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Van Whale Island naar Saigon

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

22 Maart 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Wat een heerlijk eilandje is het toch! Ons huisje is gemaakt van bamboe met een rieten dak erop. het is aan alle kanten open dus het is een komen en gaan van allerlei kleine en minder kleine dieren :-). Aan het plafond hangt een mega grote ventilator. En dus slapen we heerlijk in wederom een supergroot bed met een enorme klamboe eroverheen en de ventilator aan. Kan ons die beestjes schelen! De meeste Vietnamezen zijn niet echt groot, je vraagt je dan toch af waarom ze overal van de ontzettend grote bedden hebben?

Na het ontbijt gaan we eerst maar een wandeling over het eilandje maken. Voor het te warm wordt. We lopen over een klein bospaadje en worden vergezeld door allerlei vlinders. We zien ze in de kleuren, geel en wit maar ook prachtige zwarte met blauwe stippen en een soort van oranje met zwarte strepen. Zelden zoveel vlinders tegelijk gezien. We lopen in een uiterst kalm tempo door want het is bloody hot. Na een half uur lopen komen we bij een baai aan. Oké.......dit was het dan. Wel een leuk uitzicht maar of het een hoogtepunt was? We lopen terug en slaan halverwege af naar het volgende hoogtepunt. Dit pad gaan nog ietwat steiler omhoog.......en zo ook onze eigen temperatuur. Het lijkt wel of we net onder de douche vandaag komen...Wat kan een mens een water verliezen. Gelukkig hebben we een grote fles water bij ons. Nog steeds gaan de vlinders, ogenschijnlijk onvermoeibaar. met ons mee naar boven.

En daar komen we bij een hoogtepunt! We gaan via een wankel trapje maar een rots en als we dan de rots die daarachter liggen opklauteren hebben we een mooi zicht over het eiland. Dit is echt wel grappig. We maken wat foto's en genieten van het uitzicht. En lopen dan weer terug naar ons hutje. In no time liggen we in het water wat erg helder is en heerlijk verfrissend werkt. Ik heb een hekel aan koud water maar het water in deze zee vind ik helemaal prima.

De rest van de dag genieten we van het kijken naar de binnenkant van onze ogen en een beetje lezen en puzzelen. Morgen gaan we naar Saigon.

Zo tegen zeven uur nemen we eerst een ontbijtje met een kop lekker stevige koffie. Dat kunnen ze hier wel. Een kop koffie waaraan je proeft dat het koffie is en niet van dat water wat een smaakje heeft wat op koffie lijkt. Om half acht worden de koffers in de boot geladen en worden we weer naar de vaste wal gevaren. James en ik zijn de enige twee passagiers! Na een kwartiertje varen zijn we er en daar staat ons busjes al klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Een rit van ongeveer drie uur. Op de heenweg waren we te moe om het leuk te vinden maar de terugweg is best oké. We zien van alles onderweg en voor we het in de gaten hebben zijn we bij het vliegveld.

We leveren de koffers in, scoren een stokbroodje met tonijnsalade en lopen door naar de gate. De vlucht naar Ho Chi Min City zal nog geen uur duren. Om kwart over 1 staan wij met de koffer in de hand buiten het vliegveld op zoek naar een taxi.

We vinden de standplaats en spreken af dat de taxi ons voor 150 dong naar het hotel brengt. We zijn net buiten de slagboom of de chauffeur zegt dat hij 250 dong wil hebben. Wij willen dat niet betalen en die dombo wil ons in de middel of nowhere er uitzetten. Idioot. Voor 200 dong brengt hij ons alsnog. Wat een mafklapper..

Saigon gaan we morgen wel ontdekken. Het enige wat we vandaag nog gaan doen is ergens lekker eten. We lopen door de stad en komen uit bij een grote tuin, midden in de stad met allerlei gezellige verlichting. Zoals wij dat met kerst hebben zeg maar. Er staan allerlei kleine tafeltjes met in het midden een bbq. We lopen achter de serveerster aan die ons een tafel aanwijst. En stomtoevallig zitten aan de tafel daarnaast een stel waar we in Hoi An de fietstocht mee hebben gedaan! Hoe maf is dat!

We doen samen een biertje en delen de ervaringen in Vietnam. Zij hebben de Mekong trip al gedaan en die gaan wij woensdag nog doen. Na een gezellige avond gaan we lekker naar het hotel. Morgen Saigon!

• 22 Maart 2015 - 17:09

Win:

Wat een geweldige reis hebben jullie er al op zitten en wat hebben jullie al veel gezien. Geniet nog fijn van dit prachtige land en het lekkere eten!

• 22 Maart 2015 - 18:07

Inge :

Hoi globetrotters,

Het klinkt allemaal zo aantrekkelijk en relaxed.
    We gaan vast op korte, of ik denk toch langere termijn een reis door Vietnam maken.
    Dat heerlijke eten en de Aziatische cultuur is echt genieten.

De Mekong River stroomt dus ook door Vietnam. We hebben toen der tijd ook een tocht over dezelfde rivier gemaakt. Thailand en Laos! Even Wikipedia geraadpleegd....hihi....

Maar jullie vermaken je prima en leuk om jullie te volgen.
    Nog veel plezier en goeie reis verder

• 23 Maart 2015 - 00:23

Boerselaere:

En, heeft het biertje gesmaakt juffrouw Janny? ;-)
    En ja, opgelicht worden kan je overal ter wereld overkomen, dus ook in de taxi te Vietnam.

Have fun.

• 24 Maart 2015 - 04:33

Sietske:

De avonturen blijven komen!!!Ik geniet ontzettend mee!!!
    Veel plezier!xoxoxo

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Từ Bắc vào Nam đẹp Việt Nam

Van Noord naar Zuid door het prachtige Vietnam

Deze week ben ik een paar dagen vrij en dat komt goed uit want op 1 maart gaan James en ik weer een mooie reis maken. Dus de visa regelen, afspraak maken voor inentingen en zo zijn er nog wat meer dingen te doen. Maar wat hebben we ongelooflijk veel zin in deze reis die ons van noord naar zuid Vietnam gaat brengen.

We starten in het noorden in Hanoi, vandaar gaan we fietsen door de velden van Binh Sinh. We vervolgen onze reis met een trip naar het hoge noorden waar we een paar dagen in Sapa zijn. De natuur schijnt er prachtig te zijn, dus de wandelschoenen mee en we zullen het zien.

Een bezoek aan Halong Bay mag in het noorden niet ontbreken. Het is de bedoeling dat we daarna naar de Keizerstad Hue vliegen Dit is ongeveer in het midden van Vietnam. Daarna reizen we per trein door naar Hoi An om een mooie jurk te laten maken. Omdat het vakantie is vliegen we vervolgens door naar een tropische eiland om een paar dagen heerlijk te relaxen.

Als laatst vliegen we door naar Ho Chi Min City. We sluiten onze reis af met een paar dagen in de Mekong Delta. We zijn ontzettend benieuwd naar dit prachtige land.

Als jullie het leuk vinden om ons te volgen dan hoef je niets te doen, vind je het niet leuk om ons te volgen, dan kun je je uitschrijven en krijg je geen meldingen meer.

Groetjes
James en Janny