Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Key West

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

10 Juni 2011 | Verenigde Staten, Key West

Vanmorgen eerst lekker uitgeslapen. Dat is echt een voordeel als je 2 dagen in eenzelfde hotel verblijft. Vandaag gaan we Key West ontdekken. Na ons ontbijt vertrekken we om eerst " The Southern Most Point" te bezoeken. Als we door de kleine straatjes van Key West ernaar toe rijden bewonderen we de leuke huisjes met de verandas. Toch zie je ook dat veel huizen vervallen zijn en redelijk veel een bord in de tuin hebben van "For Sale". Bij het meest zuidelijke puntje van Amerika aangekomen zien we dat we keurig in de rij kunnen aansluiten om een foto te maken. Iedereen wacht keurig en aan iedereen wordt ruimschoots de tijd gegegeven om diverse foto's te maken. Het bijzonder is wel dat het echt meest zuidelijke puntje nog wel een stukkie verder ligt. Welke maffe Amerikaan dan bedacht heeft dat dit "Het" punt moet zijn??

Even denken we dat we een PG te W dag gaan krijgen. Wat is in vredesnaam een PG te W dag zullen jullie denken. Een PG te W dag is een vakantiedag waarin het regent. PG te W heeft namelijk ALTIJD waar hij ook gaat in zijn vakantie regen. Of hij nu in Frankrijk is, Belgie, Italie of in de achterhoek........ in zijn vakantie regent het altijd. Afgelopen mei is hij gesignaleerd in Israel. Tijdens zijn bezoek aan de Dode Zee begint het spontaan te regenen. De mensen daar dolblij want de Dode Zee droogt langzaam op maar dat verzin je toch niet! Regen in Israel. Als wij dus regen hebben in de vakantie dat een PG te W dag. Na een paar zeer aangename druppen hield het echter weer op.

Daarna verder gelopen naar "The Old Lighthouse" en er bijna tegenover is het geboortehuis van Ernest Hemmingway. Een mooi huis met een prachtige tuin erom heen. We hebben alleen niet zoveel zin om naar binnen te gaan en dus lopen we verder. Op naar "The Little White House". In dit huis overwinterde Harry Truman tijdens zijn presidentschap. Iris vond dat we nu wel genoeg cultuur hadden gesnoven en dat het tijd werd om te shoppen. Dan ben je in Key West wel aan het goede adres. In Duval Street vind je allemaal winkels en restaurantjes. Duval Street is 2 mile lang dus een paar goede schoenen is niet verkeerd. Teenslippers noemen ze hier overigens "Flip Flops". Halverwege Duvalstreet is het Hard Rock Cafe en daar moet natuurlijk een T-shirt gescoord worden. Voor de rest is het eigenlijk of Prullaria of reteduur. Een bolletje ijs bijvoorbeeld kost 4 dollar. Aan het eind van de middag vinden we het welletjes. Iris wil nog ff lekker chillen en dus op naar het hotel! Morgen gaan we naar MIAMI! De weersvoorspellingen zijn niet super dus wie weet hebben we morgen een echter PG te W dag. Als de temperatuur maar hetzelfde blijft dan maakt het ons niet veel uit.
Tot in Miami!!

• 10 Juni 2011 - 06:48

IRSI:

Nou ja zeg, laat ik nou net afgelopen woensdag op de sportschool Flip Flops aangepast hebben. Was helaas mijn maat niet maar de draagster ervan was er helemaal weg van en zei dat de slippers niet goedkoop zijn. Ga maar eens naar de site.
    Liefs wij.

Potverdikkie jullie dochter lijkt wel een filmster. Of ze daar altijd gewoond heeft. Leuk jurkje Iris.

• 10 Juni 2011 - 11:14

Karel:

In Friesland zitten de boeren te snakken naar een PG te W dag.
    Fijne Pinksterdagen.

• 10 Juni 2011 - 12:23

De Boerselaere:

Je wilt niet weten wat er naar beneden komt als je een PG te W + een PB te L dag hebt. Dan is het maar te hopen dat de ark klaar is, anders verzuipen we met z'n allen.

• 11 Juni 2011 - 13:09

Janny Grotenboer:

Hee Irsi,
    Er zijn hier allerlei winkeltjes met Flipflops. Iris zegt "Thanks" voor jaar jurkje. Gisteren in Miami werd het geen PG te W of PB te L dag. Wel stoere dingen gedaan maar zal straks nog wel een verslagje maken. Nog maar 2 dagen en dan alweer naar huis. Waar blijft de tijd.
    Hee Rooie,
    Veel plezier op Pinkpop he. Ik las dat het vandaag niet al te droog gaat blijven. Maak er wat van.
    Karel,
    De boeren worden op hun wenken bediend volgens de voorspellingen. Hoe is het met jou vakantie? Ook fijne Pinkster!

Groetjes
    Janny