Van Hanoi naar Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Van Hanoi naar Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Van Hanoi naar Hue

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

12 Maart 2015 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen in alle rust ontbeten en koffer gepakt. Daarna afscheid genomen van het mensen van het hotel. Wellicht omdat het een klein hotel was kenden ze alle gasten en maakten ze graag een praatje. Zo attent allemaal. Hotel had een transfer voor ons geregeld en werden we om 11 uur opgehaald voor transfer naar het vliegveld. Het ging een stuk sneller dan de heenweg. Voor we het in de gaten hadden waren we er al!

Een langer rij voor de balie maar het leek allemaal wel vlot te gaan. Gelukkig hadden we tijd zat want we vlogen pas om half twee. Toen we wilden boarden bleek er 20 minuten vertraging te zijn. Valt mee te leven in de vakantie toch? Om twee uur stegen we op ..........en om drie uur landen we in Hue! Dat zijn nog es leuke vluchtjes. Vietnam Airline had overigens een heel erg mooi toestel met grote stoelen en veel beenruimte. We kregen allemaal nog een flesje water en een lekker doekje voor onze handen dus prima service!

In Hue aangekomen worden we aangenaam verrast door de temperatuur. We verlieten een regenachtig Hanoi met 20 graden en hier is het droog en 28 graden. Warm zat! Als we bij de bagageband aan komen lopen zie ik net mijn leuke blauwe koffer aankomen, we zijn zowat de eersten! Wats gebeurt!! We zijn gewend om altijd de laatste te zijn, achter in het vliegtuig te zitten, als laatste opgehaald te worden....hahahaha Als dit maar goed gaat.

We worden bij het verlaten van het vliegveld opgewacht door de dure taxi's maar we leren snel en lopen stoïcijns door naar de betrouwbare groene taxi! Deze hebben een meter die normaal werkt. Het is ongeveer een half uurtje rijden naar ons hotel had ik gezien maar wat dit moet kosten?? Eigenlijk hebben we daar geen flauw idee van. Bij het hotel aangekomen zegt de meneer 170.000 Dong.....Dat is ongeveer E 7,50. Niet gek voor een half uur taxi, daar kan best een fooi bij! Best wel gek dat we vier en een half uur na ons vertrek uit het hotel in Hanoi, het hotel in Hue, halverwege Vietnam binnenstappen.

Door onze reisorganisatie is het Romance Hotel geboekt, dat beloofd wat! :-) Het blijkt een redelijk groot en super de luxe hotel te zijn. We kijken onze ogen uit....hebben wij weer! hahahahaha een mega grote lobby waar we allerhartelijkst welkom worden geheten. De dame van de ontvangst neemt ons mee naar een paar heerlijke stoelen waar we nooit meer uit willen opstaan. Ze zet bovendien heerlijk koude ijsthee voor ons neer. Wij zijn om!

Ze verteld dat we op de 2e etage een massage kunnen krijgen, of onze nagels kunnen laten doen of een body scrub, wat we maar willen. Mochten we willen zwemmen, dat kan op het dakterras op de 11e verdieping! We zijn er stil van, wat een verschil met de wijken waar we net doorheen gereden zijn. Voor de liefhebbers, op Booking.com staan wel foto's van hotel (Romance Hotel in Hue). Nieuwsgierig als ik ben wilde ik natuurlijk weten wat een kamer hier per nacht kost!

Op Tripadvisor vind in een leuk restaurantje in de buurt waar we genieten van heerlijke Springrolls die geserveerd worden en 2 erg leuke rieten mandjes. Daarna gaat James voor de gebakken rijst met garnalen en ik kies voor de kip curry met cashewnoten. En dit alles voor de prijs van zeven euro. Ik neem er vers limoensap bij (ik ben daar echt verslingerd aan geraakt, zo lekker) en James een coca cola. Voor jullie beeldvorming en omdat we toch verder niks zinnigs te melden hebben.... De coca cola (normaal blikje) kost E 0,48 en het verse limoensap kost E 0,78. De prijzen liggen hier dus iets lager dan (ik hoor weer een collega omdat ik als echte Friezin vaak zeg "lager als.") in Hanoi. We eten hier dus echt super lekker voor nog geen tien euro. Erg bijzonder.

Ik denk dat wij ons hier in Hue de komende dagen wel gaan vermaken. We hebben van het hotel een fiets ter beschikking gekregen en als het mooi weer blijft dan fietsen we morgen heerlijk over het platteland of naar de oude Citadel. We zien wel.

Liefs uit Hue

• 12 Maart 2015 - 17:00

Pim:

Superleuk om dagelijks jullie ervaringen te delen.

• 12 Maart 2015 - 17:58

Sietske:

Wow,heb jullie hotel in Hue opgezocht!Super deluxe,hoor!Dat zwembad op het dak is gaaf!
    Lekker zwemmen en vooral lekker slapen,want de kamers zien er zo ruim uit met heerlijke(lijkt mij)bedden erin!!!
    Ben benieuwd,hoe jullie Hue gaan ervaren en voor mij ook(lol),want ik reis mee!!

• 12 Maart 2015 - 18:38

Wijtze:

Prachtige verhalen Janny, we maken de vakantie van vorig nog een keer mee door jouw verhalen, zo herkenbaar. Lekker he de hogere temp met zon. Heerlijk vertoeven in het midden van Vietnam. Nog heel veel plezier en lekker eten daar. Vers mangosap bij het eten is ook super lekker.

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Từ Bắc vào Nam đẹp Việt Nam

Van Noord naar Zuid door het prachtige Vietnam

Deze week ben ik een paar dagen vrij en dat komt goed uit want op 1 maart gaan James en ik weer een mooie reis maken. Dus de visa regelen, afspraak maken voor inentingen en zo zijn er nog wat meer dingen te doen. Maar wat hebben we ongelooflijk veel zin in deze reis die ons van noord naar zuid Vietnam gaat brengen.

We starten in het noorden in Hanoi, vandaar gaan we fietsen door de velden van Binh Sinh. We vervolgen onze reis met een trip naar het hoge noorden waar we een paar dagen in Sapa zijn. De natuur schijnt er prachtig te zijn, dus de wandelschoenen mee en we zullen het zien.

Een bezoek aan Halong Bay mag in het noorden niet ontbreken. Het is de bedoeling dat we daarna naar de Keizerstad Hue vliegen Dit is ongeveer in het midden van Vietnam. Daarna reizen we per trein door naar Hoi An om een mooie jurk te laten maken. Omdat het vakantie is vliegen we vervolgens door naar een tropische eiland om een paar dagen heerlijk te relaxen.

Als laatst vliegen we door naar Ho Chi Min City. We sluiten onze reis af met een paar dagen in de Mekong Delta. We zijn ontzettend benieuwd naar dit prachtige land.

Als jullie het leuk vinden om ons te volgen dan hoef je niets te doen, vind je het niet leuk om ons te volgen, dan kun je je uitschrijven en krijg je geen meldingen meer.

Groetjes
James en Janny