We zijn in Wellington!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu We zijn in Wellington!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

We zijn in Wellington!!

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

24 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het plan was om vrijdag lekker uit te slapen en daarna Christchurch stad te bezoeken. Het museum van de aardbeving, de witte stoelen ter nagedachtenis, de kathedraal.....maar toen het om half 2 nog steeds heel hard regende hebben we onze plannen bijgesteld. We zijn niet gegaan en hebben de was maar weer es gedaan.

Daarna alle kasten van de camper geleegd en geprobeerd alles weer in de koffer te krijgen. Iris heeft nog even een heerlijke maaltijd gemaakt (Vis met een krokant citroen jasje, aardappelpuree en worteltjes) Lang leven de vriezer!!

Zaterdagmorgen worden we alweer vrij vroeg gewekt door het tikken van de regen op ons dak. Ik stap maar es onder een warme regendouche. We nuttigen ons laatste ontbijt in de camper, inclusief gekookt eitje want alles moet op! Daarna rijden we naar het verhuurstation waar we geëmotioneerd afscheid van de camper nemen. Als we al in de shuttle naar het vliegveld zitten bedenkt James zich dat hij zijn fotocamera nog in de camper heeft laten liggen. STOP! Ik ren terug en inderdaad, de camera ligt er nog. Wat een mazzel dat hij zich dat op tijd herinnert!

Het vliegveld voor de binnenlandse vluchten is zo grappig om te zien. Er hangt een bord met hoe ver het lopen tot de gate is; Gate 1 33 meter, gate 6 73 meter, wij moeten best ver lopen, wel 124 meter naar gate 12. Omdat we ook veel van Iris haar spullen bij ons in de koffer is gekomen zit ik boven de 23 kilo. James daarintegen zit er nog onder en de man vraagt ons om dat ter herpakken. Als hij de fles wijn ziet die we willen overladen zegt hij, neem die maar mee in de handbagage! mag allemaal bij de binnenlandse vluchten. We stappen dus zo vanuit de vertrekhal het vliegtuigje in wat iets van 18 rijen lang is en aan beide kanten 2 stoelen heeft. Na drie kwartier landen we in Wellington en als we bij de bagageband komen moeten we rennen om onze koffers niet weer terug het vliegtuig in te zien gaan.

We bellen Go Rent en na goed 5 minuten komt de meneer met het bordje Bouwhuis de aankomsthal binnen. Dat gaat mooi snel! Hij is in een prachtige roze bus gekomen om ons op te halen! Die Iris vind het prachtig. Na de nodige formaliteiten te hebben afgehandeld stappen we in een dikke Toyota Highlander! Wat een vette bak is dit!! Het is hardstikke druk in Wellington maar dankzij TomTom rijden we zo naar ons hotel in het centrum. James die loopt naar binnen want we hebben geen idee waar we onzo hooglander moeten parkeren. Even later is ook dat geregeld en blijkt achter het hotel een parkeergarage te zijn. Erg smalle wegen, zoals meestal in een parkeergarage, fijn is dat! eerste etage vol, tweede etage vol............we belanden op de vijfde etage :-)
En dan hebben we nog wat moeite met de auto af te sluiten. Hij gaat namelijk steeds weer open! Boek erbij.......ja we doen het goed! Iris loopt met de sleutel weg bij de auto net zolang tot hij niet meer reageert.........jaaaaaaaaaaaa dat werkt! Het is me wat met die nieuwe technieken.

We checken snel in en duiken dan de stad in. We vallen namelijk weer met onze neus in het water (of was het nu boter?) Er blijkt straatfestival te zijn in Wellington! Overal muziek, bandjes, solo, verklede mensen, artiesten, eettentjes uit allerlei landen......wat ontzettend leuk om te zien.

Het regent af en toe pijpen stelen maar het schijnt de mensen hier niet te deren. Het hoort een beetje bij Wellington verteld een local aan me als we even staan te schuilen. Zo tussen de bergen en het water in valt er in Wellington veel regen. Het is wat het is. Wij vermaken ons inderdaad prima, ondanks de regen. Zo tegen half zes duiken we bij een wokrestaurant naar binnen en eten daar erg lekker (rijst met kip en groente, bami met groente en kip en mie met garnalen en groente). Daarna keutelen we langzaam richting ons hotel. Het West Plaza hotel is een prima hotel mooi in het centrum van Wellington.

• 24 Maart 2018 - 10:09

Joe En Noor:

War een neerslag lees ik toch, maar de temperatuur zal lekker zijn toch? Heerlijk zo een nieuw plekje binnen vallen, even lekker mee feesten tussen de lokals. Ben benieuwd wat jullie de laatste 2 weken allemaal nog gaan zien. Veel plezier!! We lezen wel weer x

• 24 Maart 2018 - 14:23

Sietske:

Wat een toch een heerlijk gezellig verslag van jullie laatste dag op het Zuidelijk eiland!!Nu op naar nieuwe avonturen op een nieuwe plek!!!Heel veel plezier en geniet met volle teugen,deze 2 weken!!
    Liefs

• 25 Maart 2018 - 19:41

Feija:

Ha jullie komen alweer richting het noorden