Hong Kong...wat een stad..Harlingen, mien stadsje! - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Hong Kong...wat een stad..Harlingen, mien stadsje! - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Hong Kong...wat een stad..Harlingen, mien stadsje!

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

10 April 2018 | Nederland, Harlingen

Na een vlucht van bijna 11 uur komen we om een uur of 9 s avonds aan in Hong Kong. Het duurt niet lang of we zien onze vertrouwde blauwe en rode koffers op de band liggen. We lopen naar het hotel waar we op de heenweg ook een dag zijn gebleven maar nu voor een iets langer verblijf.

De jongedame aan de balie kan op onze namen niets vinden. Ze vraagt naar onze paspoorten maar ook daar helaas geen Grotenboer of Bouwhuis. Ik heb toch echt een voucher op naam van Grotenboer. Ze zoekt verder en mijn irritatie groeit zichtbaar. Als ze dan ook nog zegt dat ik de volgende keer wel de juiste namen moet doorgeven vind ik het niet grappig meer en kan ik dat ook niet meer verbergen. Ik bijt haar dan ook toe dat de door het hotel afgegeven voucher wel de juiste naam bevat! Kennelijk heeft een collega het allemaal aangehoord en komt ondersteuning bieden. De reservering wordt gevonden. De dame biedt haar verontschuldigingen aan en we krijgen er een gratis ontbijtje bij en een upgrade van de kamer. Deze dame snapt hoe het werkt denken we nog en zijn blij met het ontbijtbuffet de volgende ochtend.

Maar als we de upgrade kamer binnenkomen zijn we met stomheid geslagen. Dit had nu ook weer niet gehoeven. Het is een complete suite met aparte slaapkamer geworden. Echt twee joekels van kamers met een bed waarin we wel verstoppertje kunnen spelen. Maar we zijn moe en gaan na een heerlijke douche genomen te hebben lekker slapen.
De volgende ochtend genieten we van een heerlijk ontbijtbuffet waar geen nee te koop is. Alles uit de Aziatische keuken natuurlijk maar noedels op de vroege ochtend trekt ons niet zo. Wij houden het bij brood, eieren, fruit, croissants, yoghurt en dat soort werk.

Nadat we onze buiken vol hebben gegeten pakken we de trein naar Hong Kong stad, nu we er toch zijn..........
We kijken onze ogen uit als we richting stad treinen. Nog nooit zoveel en zulke hoge wolkenkrabbers bij elkaar gezien op zo een klein stukje grond. Ongelooflijk. De trein stopt in hartje Hong Kong en we hebben geen idee welke kant we op zullen gaan. De straat oversteken is al een uitdaging op zich! Je kan niet zomaar naar de overkant lopen maar je moet bij de ingang van de loopbrug die over de grote wegen gaat zien te komen. Na enig heen en weer geloop hebben we in de gaten hoe het werkt. We zijn aan de overkant en lopen door de kleine straatjes met dito winkeltjes.

We scoren bij het Hard Rock Cafe een T shirt en lopen verder richting de havens. Het is mooi weer en we verbazen ons over deze stad. Na een paar uur hebben we het wel gehad en nemen de trein terug naar ons hotel waar we heerlijk chillen in afwachting van onze nachtvlucht naar Amsterdam.

Vanmorgen om tien voor zeven zijn we weer veilig geland op Schiphol. Vriend Bart stond ons al op te wachten! Wat hebben we het ontzettend leuk gehad maar het is ook fijn om weer thuis te zijn.

En daarmee is er een einde gekomen aan onze prachtige reis door Nieuw Zeeland en dus ook aan mijn verhalen. Wat een ontzettend mooi land hebben we leren kennen. Een prachtige natuur, aardige mensen, leuke steden en heerlijk klimaat. Een herinnering voor het leven.

Wij willen jullie heel erg bedanken voor het meereizen, meeleven en de lieve berichten die we van jullie hebben ontvangen! Het is echt leuk om jullie reacties te lezen. De reis is mede een succes geworden door Planet Downunder die het allemaal voor ons geboekt hebben en waar we heel blij mee zijn.

Lieve mensen, tot een volgende reis!
lieve groet van James en mij.

• 10 April 2018 - 11:56

IRSI:

Gelukkig weer veilig thuis. Nogmaals dank voor de mooie reisverslagen en we zijn dankbaar dat jullie weer heelhuids terug zijn.

• 10 April 2018 - 11:57

Froukje:

Wat een mooie reisverslagen. super om te lezen. Welkom terug in ons stadsje. liefs

• 10 April 2018 - 12:27

Herman:

Welkom thuis en vanavond op het eigen bedje, lekker sliepe.

• 10 April 2018 - 19:25

Inge:

Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt, met een fantastische afsluiting in Hong Kong!
    Iris weet niet van ophouden, Hihihihi.....groot gelijk. Veel plezier nog Iris. En na Australië weer naar huis??? Nederland bedoel ik....poeh!!

Ik heb genoten van jullie verhalen. Welkom thuis en tot de volgende reis ;)

• 12 April 2018 - 04:44

Sietske:

Lieve Janny&James,
    Welkom thuis!!
    Bedankt voor de prachtige reisverslagen!!
    Liefs

• 04 Mei 2018 - 10:44

Anita:

Hee Janny.
    Ik had de reiscerslagen opgeslagen om op een rustiger tijdstip ze te kunnen lezen.
    Machtig en prachtig wat een reis met jullie lieve Iris.
    Weer hele mooie herinneringen kunnen maken.
    Heel fijn om zo mee te mogen "reizen".

Lieve groet Anita.