Mixed feelings in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu Mixed feelings in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janny Grotenboer - WaarBenJij.nu

Mixed feelings in Auckland

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

09 April 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

En dan is alweer de dag aangebroken dat we richting Auckland rijden, onze laatste stop. Het is ongeveer 4 uren rijden maar dat is geen straf door het altijd mooie landschap. We hebben geen behoeftes meer om wat dan ook maar te zien en rijden de 240 km al genietend van de omgeving af. We hebben van onze gastheer in Matakana een kortingsbon voor benzine gekregen bedenken we ons en zowaar, ik kan het bonnetje nog terugvinden.

Moeten we wel tanken bij een Mobil tank. Dat moet lukken zou je denken. De altijd handige app Campermate (hier hebben we zoveel plezier van gehad want je kunt er alles op vinden! Supermarkt, benzinepomp, kampeerterreinen (in allerlei bedragsklasses), openbare douches en toiletten en ga zo maar door. De openbare toiletten zijn in Nieuw Zeeland heel erg goed verzorgt en dat is, als je geen toilet bij je hebt, heel erg prettig. Het zou fijn zijn als in Nederland er ook wat meer openbare toiletten zouden komen. Maar goed ik raak weer op een dwaalspoor.

vinden via campermate een mobil tank, vlak langs de snelweg. Ten eerste worden we al blij van de literprijs want die is maar liefst $ 0,14 per liter goedkoper dan de benzinetank hiervoor en dan krijgen we ook nog es $ 0,06 per liter korting van het bonnetje! Daar nemen we maar een lekkere magnum voor!

Een uur of drie rijden we Auckland binnen over de brug aan de noordkant van de stad. We zien de mooie Sky Tower vanuit de verte al liggen. Ons hotel (City Hotel Auckland Hobson) ligt midden in het centrum. We mogen de auto voor de deur parkeren en dan wordt deze door een hotelmedewerker wel weggezet. Hoe luxe wil je het hebben. hahahaha Deze medewerker is ook zo vriendelijk om het verhuurbedrijf van onze Toyota Highlander te bellen met het verzoek om onze auto op te halen zodat we geen parkeerkosten hoeven te betalen. Weer $ 50 bespaard.
We krijgen een kamer op de 10e etage en moet even aan mijn zwager denken, het zijn wel heel veel trappen om te lopen. Wij nemen de lift! Boven aangekomen krijgen we een glimlach op ons gezicht. Onze reisagent van Planet Downunder heeft zeker gedacht dat je goed moet eindigen op vakantie. Een heuse suite met 2 slaapkamers! Die Iris is zooo blij! Daarnaast zit er een keukentje in met wasmachine, droger en afwasmachine. Nog nooit gezien maar erg lekker!

We gaan eerst even wat drinken en dan lopen we een klein rondje door het centrum en gaan dan lekker weer naar onze suite!
Zaterdag slapen we eerst heerlijk uit, genieten van ons ontbijtje en willen dan ook nog wel wat van Auckland zien. Omdat het hotel in het centrum ligt lopen we er zo naar toe. Aan het einde van de middag gaan we terug naar het hotel. Tijd om de koffers te herpakken voor onze vluchten.

Iris heeft een aantal dingen niet meer nodig in Australië en die mogen met pa en ma mee in de koffer. Gelukkig mogen we 30 kilo aan bagage mee dus dat is geen probleem.

Als de klus geklaard is zoeken we een leuk eettentje om onze bijzondere reis af te sluiten met een wijntje. We komen terecht bij Elliot Stables (http://www.elliottstables.co.nz/). We bekijken eerst eens hoe het hier werkt want we zien een Hamburgerzaak, een Italiaan, een Japanner, een Indiaan, een Mexicaan en nog een paar andere zaken. Deze kleine keukens zijn om een grote overdekte binnenplaats gesitueerd. Je zoekt een tafel, besteld bij de keuken van je keuze je gerecht en rekent daar ook af. Enige tijd later wordt het gerecht bij je tafel bezorgd. Zo kan het dus dat iedereen lekker kiest waar hij of zij zin in heeft maar wel van een verschillende keuken. Het is er beregezellig en we sluiten de avond dus in stijl af.

Zondagochtend worden we om half 12 opgehaald door de taxi die ons een half uur later op het vliegveld afzet. We vinden het super dat Iris samen met haar lief Robbert bijna 2 maanden door Australië gaat trekken maar het afscheid valt James en mij een beetje zwaar. We hebben zo een leuke tijd gehad en nu is het alweer voorbij. De tranen blijven dan ook niet uit. Het goede nieuws is dat we Sean en Elske binnenkort wel weer kunnen knuffelen! En onze katten natuurlijk die een meer dan goed plekje bij hen hebben gehad. Nog een dikke knuffel en dan moeten we echt het vliegtuig in. Iris vliegt een uur later en staat ons uit te zwaaien. Ik hou het wederom niet droog. Het is ook zulk sterk spul! Op naar Hong Kong!

• 09 April 2018 - 13:48

| PLANET DOWNUNDER |:

You made it! Well done Janny & Co...

Met plezier meegelezen vanuit hier

Fijne vlucht terug alvast. En Iris veel plezier in Australië,

Gr, Slobodan

• 09 April 2018 - 14:12

Greetje Gonggrijp:

Goeie reis terug en welkom thuis!
    Wat heb ik genoten van jullie reis verhalen!
    Groetjes, Greetje.

• 09 April 2018 - 14:13

Greetje Gonggrijp:

Goeie reis terug en welkom thuis!
    Wat heb ik genoten van jullie reis verhalen!
    Groetjes, Greetje.

• 09 April 2018 - 14:24

Boerselaere:

Goeie reis juffrouw Janny en James natuurlijk. Tot ziens in ons kikkerlandje.

CU soon.
    Peter (Red Devil)

• 09 April 2018 - 15:59

Froukje:

erg hoor afscheid nemen van je dochter..mooie belevenissen goede reis terug Janny en James.

• 09 April 2018 - 18:06

Jan En Win:

Goede vlucht terug naar Nederland.

We hebben genoten van jullie avonturen in Nieuw Zeeland.

• 09 April 2018 - 18:23

Sietske:

Janny,James&Iris bedankt,dat ik heb mee mogen genieten van jullie avonturen!!!J&J fijne reis terug naar NL en Iris,een hele fijne voortzetting van je wereldreis,samen met Robbert!!Liefs uit de USA!!

• 09 April 2018 - 18:57

Sitie:

Nou, mooie reis en prachtige verhalen weer, en lekker lang van Iris kunnen genieten. Welkom weer in Friesland binnenkort (en gauw een keertje afspreken!) Tuut voor jullie van Sitie

• 09 April 2018 - 18:59

Douwe&Desi:

Afscheid nemen valt niet mee....maar hey...afscheid nemen bestaat niet volgens Marco Borsato :) We hebben genoten van jullie reisverslagen. Dank je wel. Have a safe flight en tot ziens in Harlingen.

• 10 April 2018 - 09:09

IRSI:

En wederom is mijn bericht niet geplaatst ggrrr en dat nog wel zonder dat ik emocions heb gebruikt. Afijn ik wilde jullie bedanken dat wij een stukje met jullie mee mochten reizen door jullie mooie reisverslagen te lezen.
    En mag je verdrietig zijn als je je dochter achterlaat, NATUURLIJK!
    Partir c’est mourir un peu maar wat fijn te weten dat Iris samenmet haar lief nog een prachtige twee maanden gaat meemaken.
    Lieve mensen als jullie dit lezen zijn jullie wrs al geland en kunnen jullie thuis nagenieten met jullie hoofd vol prachtige herinneringen aan deze vakantie. Heb het goed met zn tweeen
    Lieve groet, knuf en sterkte

• 10 April 2018 - 09:16

Ria En Dirk Lijsenaar:

Goede morgen

Als je dit leest zijn jullie misschien al thuis wat een mooie reis nu thuis maar na genieten.
    Wij hebben genoten van jullie verhalen en zien elkaar vast gauw achter de boodschaapenkar.

Dirk en ria